מנהיגת העתיד של בת ים

סופי קרסנובסקי

סופי קרסנובסקי

בגיל 16, יושבת ראש מועצת הנוער בבת ים, סופי קרסנובסקי, מפציצה בכל החזיתות: היא תלמידת כיתה י' בבית הספר "רמות", מדריכת של"ח צעירה, מגישת עזרה ראשונה במד"א ומשתתפת בפרויקט מנהיגות יוקרתי. וכן, העתיד עוד לפניה.

סופי, תמיד היית פעילה ככה?

"לא, זה התחיל בכיתה ח', כשהכירו לי את מועצת התלמידים בבית הספר ומשם הגעתי לעירונית. אהבתי את הפעילות אבל החלטתי להיחשף לעוד דברים, וכך הגעתי אל המש"צים (מדריכי שטח צעירים). במסגרת זו לוקחים אותנו לטיולים ברחבי הארץ ומלמדים אותנו להיות מדריכים, לבנות אוהל. מאוחר יותר הכרתי את מד"א, עברתי את הקורס וכעת אני מגישת עזרה ראשונה. אתחיל חונכות בחודש הבא ולאחר מכן אוכל להצטרף למשמרות. בנוסף, התקבלתי לאחרונה לפרויקט מנהיגות שנקרא 'קו הזינוק' שילווה אותי בעשר השנים הבאות. מכל הארץ נבחרו 25 בני נוער ואני אחת מהן".

יש לך זמן לפעילויות רגילות של בני גילך: לימודים, חברים, בילויים?

"הכל עניין של סדר עדיפויות. אני ממליצה על ניהול יומן וככה לוח הזמנים מסודר".

הגברת-סופי650

נכון, אבל מבוגרים מנהלים יומן. את לא מרגישה שזה לוקח לך את הנעורים?

 "לא. כמו שילדים אחרים מעדיפים לראות טלוויזיה, אני מעדיפה את זה כדי שאוכל להגיד לילדים שלי שעשיתי משהו משמעותי וגם עזרתי לאחרים ולעצמי. בפעילויות שלי יש רק יתרונות. בכל מקרה בשעות הפנאי המועטות שלי אני נחה ורואה סדרות. את הערב אני מקדישה לשיעורים. חברים זה בסוף השבוע לצערי, אין זמן אחר, אבל גם בפעילויות יש לי חברים שאני אוהבת".

מה הספקת לעשות בשלושת החודשים שאת יו"ר?

"עשינו ערב פרידה מבוגרי המועצה העירונית, מסיימי י"ב, זה היה ערב גדול עם הרבה הכנות והיה מקסים. בגלל הקיץ אין יותר מדי פעילות במועצה, הפעילות הייתה מרוכזת בצוות ההפקה של אירועי הקיץ, לקחנו חלק גדול בזה. בחודשי הקיץ חברי המועצה הופכים לצוות הפקה: אנחנו מסייעים לראש העיר לבחור את האמנים שיופיעו בעיר בעזרת שאלונים שמעבירים לבני נוער, הוא מאוד מתחשב בדעה שלנו. אנחנו מפרסמים את האירועים, מוכרים כרטיסים ועמדנו בזה בהצלחה".

מה הדבר שהכי חסר בבת ים לנוער?

"לא הגיעו אלינו פניות שחסר לנוער משהו, אני חושבת שבני הנוער הולכים בדרך כלל לטיילת, לבתי הקפה או לקניון. נכון שאין יותר מדי מקומות בילוי, אך יש ארבעה מועדוני נוער ברחבי בת ים ואחד מהם, בניסנבאום, חודש לאחרונה והפך למרכז נוער גדול ויפה שנקרא החממה. אני ממליצה לכולם להגיע ולהתרשם".

שעון650

האם מועצת הנוער באמת משפיעה על מצב הנוער בעיר?

"אני חושבת שכן, יש במועצה נציגים כמעט מכל בתי הספר בעיר. ברגע שיש בעיה כלשהי בביה"ס עם המורה, תקרית בשיעור או כל דבר אחר, זה מגיע לשולחן המועצה ואנו מעלים פתרונות ואיתם פונים לרכזות החברתיות, למנהלות בתי הספר, ואם יש צורך גם לעירייה".

תושבים רבים מתלוננים שבני נוער מרעישים בגנים הציבוריים בלילות.

"כל בני הנוער באים מהבית שלהם, לכן אני אאשים את ההורים. אני חושבת שההורים צריכים לשים לב אליהם יותר, לבדוק לאן הם יוצאים. לעתים בני הנוער מחפשים רק תשומת לב. בעיר פועלת סיירת הורים שיוצאת לשטח ומתחברת לבני נוער. ההורים יושבים איתם בגינות, מדברים איתם. גם המשטרה מבקרת בגנים".

לדעתך בת ים היא עיר ידידותית לנוער?

"אני חושבת שכן. אם מדברים על נושא בריונות למשל, לא תמצאי את זה בבתי הספר בעיר. יש אכיפה גדולה והמורים עושים הכל כדי למנוע פגיעה בתלמידים. גם אנחנו במועצה מסייעים ומעלים מודעות בעניין בתנועות הנוער".

מה האג'נדה שהכי בוער לך להעביר בשנת כהונתך?

"לקדם כמה שיותר את תנועות הנוער ומועדוני הנוער בעיר. מדובר במסגרות חינוכיות וכיפיות לנוער שיכולות לפתח ולקדם אותם. רובם לא מנסים אותן אפילו וזה חבל. חשוב לי להסביר כמה זה מעשיר ומעצים אותך להיות חלק ממסגרת כזו, כמה זה כיף וכמה זה טוב שיגלו את העולם הזה".

היית רוצה לעסוק בפוליטיקה בעתיד?

"שאלו אותי את זה הרבה פעמים, אבל אין לי מושג. אני עדיין ילדה".

סופי-לב650

פורסם על ידי