מוטי בוסקילה: אפשר לאחד את בת ים עם חולון

מוטי בוסקילה | צילומים: אלבום פרטי

מוטי בוסקילה | צילומים: אלבום פרטי

מוטי בוסקילה, אוטוטו בן 40, נשוי ואב לשישה, סטודנט לחינוך גדל בבית מסורתי ומעט לפני שהתגייס לחיל הים החל בתהליך של חזרה בתשובה. בשנה האחרונה הוא צמוד לממלא מקום ראש העיר רפאל ברנז, כעוזר אישי שלו. 

אחרי קצת יותר משנה בתפקיד עוזר אישי לסגן ראש העיר וממלא מקומו רפאל ברנז, מוטי בוסקילה מרשה לעצמו לפרגן לבוס שלו ולספר לכולם כי ברנז לדעתו הוא האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון. למעשה כבר 16 שנה הוא עובד בצמוד לברנז ומנסה לעשות מהפכות לטובת הציבור הדתי בבת ים. יחד עם זאת, הוא לא שוכח בכל משפט שני לפרגן ולהרעיף אהבה על הבוס (יש בעירייה שטוענים, כי עד היום לא באמת ברור מי הבוס של מי).

"עם כל הכבוד לכל נציגי הציבור בעיר ובפרט הנציגים מהציבור הדתי והחרדי שכיהנו בתפקידים ציבוריים בעבר בבת ים", אומר בוסקילה בנחרצות, "רפי עושה מה שאף אחד לא עשה. הוא נוגע בכל דבר, אין נושא אחד שהוא מרשה לעצמו להניח על זרי הדפנה. עד היום אף אחד לא שיפץ את מוסדות החינוך התורניים בעיר, עד היום אף אחד לא העז לטפל בנוער שנשר מבית הספר או הישיבה, עד היום אף אחד לא עשה אירועי קיץ, עד היום אף אחד לא פתח תיכון חרדי, עד היום אף אחד לא בנה מתנ"ס ראוי לציבור הדתי, עד היום אף אחד לא טיפל באנשים עם חובות בארנונה, עד היום אף אחד לא טיפל בנושא אגרות חוץ לתלמידי בתי הספר. ותאמינו לי שיש עוד המון דברים שאנחנו עושים באופן שוטף בכל יום".

לדעתך נציגי הציבור הדתי והחרדי הקודמים לא עשו למען הציבור?

"הבעיה שחלקם העדיפו לעשות פוליטיקה על חשבון הציבור ששלח אותם למערכה. אני חושב שניסים ארזי היה היחיד שהזכיר במעשיו את רפי ברנז. לצערי הרב, מניתי קודם דברים שאף איש ציבור דתי או חרדי לא נגע בהם בבת ים. זה לא סוד שמאז שרפי נכנס לתפקידו כממלא מקום ראש העיר, הציבור הדתי והחרדי בעיר מרגיש את ההבדל".

אתה מתאר הרבה עשייה בזמן קצר. אז איפה הייתם עד היום?

"אנשים 'טובים' דאגו לכבול את הידיים שלנו באזיקים, אבל בסוף האזיקים ננעלו עליהם. אנשים צריכים להבין שהעשייה הציבורית שלנו לא תלויה בתפקיד ולא בשכר, היינו כאן לפני שנכנסנו לתפקיד (של ממלא מקום) ובעזרת השם נהיה כאן גם לאחר מכן".

מי הם האנשים הטובים?

"שאלה הבאה".

באנר-אמצע-כתבה-רלי---ניסיון

 

לדעתך יש שוויון בעיר בין שני המגזרים, הדתי והחילוני?

"לעולם לא יהיה שוויון, לא בעיר בת ים ולא בשום עיר אחרת. אבל אני יכול להבטיח שוויון בפרופורציה, ואני יכול לספר שראש העיר יוסי בכר נותן לרפי גיבוי מלא לתקן כל עוולה כזאת או אחרת. אני רק רוצה להזכיר שאנחנו נמצאים בתפקיד בדיוק שנה וחודש, אני בטוח שבעוד שנתיים או שלוש שנים הפערים ימשיכו להצטמצם".

כאב לשישה, מה מבחינתך חסר בעיר?

"אהבת חינם".

אומרים עליך שאתה לא עוזר רגיל, אלא קצת יותר מזה.

"אני לא מתבייש להגיד שהקשר שלי ושל רפי הוא לא קשר שתלוי בפוליטיקה או בעבודה, זה לא סוד שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא ולא פעם הדעה שלי מתקבלת. למרות הכל אני יודע את מקומי, אני יודע באיזה פגישה לשבת ובאיזה לא, וזה למרות שרפי מעולם לא אמר לי לא להשתתף בפגישה. אני נמצא עמוק מאוד בתוך נבכי הפוליטיקה והעשייה הציבורית, אבל אחרי הכל, יש פגישות שאני מעדיף לא להשתתף בהן ואחר כך לשמוע מרפי מה עושים. אני שמח שאני עובד עם בן אדם שאני אוהב מאוד והוא אוהב אותי יותר. תמיד יהיו קנאים וסכסכנים, אבל אני לא פוחד להגיד שאני מתייחס אליהם בביטול גמור. הניסיון של רפי יותר גדול משל כולם ובטח משלי. שנינו סומכים אחד על השני בעיניים עצומות. למען האמת כל מי שעובד ושותף של רפי יכול ללכת לישון בשקט".

אתה מכוון למישהו ספציפי?

"לא, אני לא רומז לאף אחד, אני רק אומר את האמת. כל מי ששותף של רפי, שיהיה רגוע, רפי לעולם לא יפקיר אותו".

אתה רואה את עצמך כיורשו של ברנז?

"אני בכלל לא חושב על זה, ולהגיד את האמת, זה גם לא מעניין אותי. להיפך, החלום שלי הוא שרפי ימשיך כאן בתפקיד הזה עוד הרבה שנים עד שנסיים לתת לציבור שלנו כל מה שמגיע לו בזכות. אחר כך שנינו נשמח ללכת לכולל ללמוד קצת תורה. חוץ מזה, כולם יודעים שרפי הוא הבא בתור ברשימת ש"ס לכנסת, הוא יכול היום להגיד לכולם תודה רבה וללכת לעבוד במקום הרבה יותר רגוע, אבל אני הראשון שלא ייתן לו לעשות את זה. בעזרת השם רפי ימשיך להנהיג כאן את הציבור עוד הרבה שנים, ואני אעשה הכל על מנת שזה יקרה. כל עוד הוא ירצה שאהיה העוזר שלו, אעשה זאת בשמחה ובאהבה. אנחנו לא מתעסקים ביורשים, אין לנו זמן לזה".

בוסקילה וברנז. אז מי הבוס בעצם?
בוסקילה וברנז. אז מי הבוס בעצם?

חלק רב מזמנך מוקדש כעת לבחירת רב ראשי לבת ים.

"אני עושה מה שהבוס שלי אומר לי, לא יותר ולא פחות".

באפריל היה כאן כנס של "דה מרקר" שהעירייה שילמה עבורו יותר מחצי מיליון שקלים. זו הוצאה גדולה לעירייה בגרעון, אתה לא חושב?

"למען האמת, לא הייתי קשור לכנס והוצאתו לפועל, אבל אני כן יכול לומר שמשרד הפנים ומשרד השיכון העריכו מאוד את הכנס הזה, כי לפעמים אדם מוציא כמה שקלים שאין לו אותם כדי להכניס שקלים. מעבר לזה אני לא יכול להוסיף כי באמת לא הייתי קשור".

מדוע ההתנגדות הנחרצת לאיחוד בת ים עם תל אביב? יכול להיות שאתם פשוט חוששים לתפקיד שלכם בעירייה?

"אין שום חשש על הכיסא, הסיבה היא שאין שום קשר בין בת ים לתל אביב. בואו נאחד את בת ים עם חולון או עם ראשון לציון, מדובר בערים עם אותו סוג של אנשים, אותו צביון של עיר, דומה וקרוב. מה לבת ים וצפון תל אביב? מה לבת ים ודרום תל אביב? זה לא מתקרב בכלל".

נדמה שאתם המשענת הכי גדולה של ראש העיר, יש לפעמים חיכוכים ואי הסכמות?

"ראש העיר לא צריך משענת ולא הגנה, אבל כמו שאמרתי יוסי יודע שתנועת ש"ס על כל חבריה הם שותפים נאמנים שיחזקו אותו בכל מקום. אולי יהיו כאלו שלא יאמינו, אבל באמת שהיחסים שלנו עם ראש העיר כבר מזמן עברו את היחסים בין פוליטיקאים או חברים לעבודה. אין חיכוכים או שום דבר אחר. רפי ברנז זוכר מעל כל במה להדגיש שראש העיר שלנו הוא יוסי בכר ואנחנו שמחים בזה ואוהבים אותו".

אתם כבר מתחילים להתכונן לבחירות הבאות ב-2018?

"אצלנו מתכוננים לבחירות ממוצאי הבחירות".

יהיו לכם נציגים חדשים בתנועת ש"ס?

"לתנועת ש"ס יש את מועצת חכמי התורה ואת יו"ר התנועה שר הפנים אריה דרעי, כשיגיע הזמן אני מאמין שהם יאמרו את דברם וכולנו נעשה מה שיגידו לנו. אגב, אולי כאן ההזדמנות להודות לו בשם כל תושבי העיר שהשאיר אותנו כרשות מקומית עצמאית ולא עוד שכונה מחוברת לתל אביב".

בוסקילה ושר הפנים דרעי
בוסקילה ושר הפנים דרעי

פורסם על ידי