דרושות משפחות מבת ים לאירוח חיילים בודדים בליל הסדר

דרושות משפחות מבת ים לאירוח חיילים בודדים בליל הסדר

משה לורבר היה חייל בודד. הוא מבין היטב את מצוקותיהם וצורכיהם של חיילים צעירים המשרתים בצה"ל אך מסיבות כאלו ואחרות חסרה להם תמיכה משפחתית בזמן שירותם הצבאי. מהמקום הזה הוא יזם את פרויקט "אזרחים למען חיילים בודדים" שמטרתו לסייע לחיילים בודדים. כעת, לקראת חג הפסח, הוא פונה באמצעותנו למשפחות מבת ים ומבקש מכם לפתוח את ביתכם ולארח חיילים וחיילות בודדים בליל הסדר. "בבת ים יש הרבה חיילים שישמחו להתארח בליל סדר משפחתי. מה שהכי חסר לי אלו משפחות דתיות וחרדיות שיארחו בביתם חיילים וחיילות דתיים וחרדיים", הוא אומר.

"אני בעצמי הייתי חייל בודד חרדי, התמודדתי עם הרבה קשיים ומשם נולד הרעיון לעזור. אני כחייל פניתי לשש עמותות ורק אחת סייעה לי, נתנה לי 200 שקל וזהו. השאיפה שלי בהקמת הפרויקט היא לעזור במה שאפשר", אומר לורבר, "להיות בחג לבד ללא משפחה זה קשה, וזו התחושה של מאות חיילים. בחג האחרון היו למעלה מ-90 חיבורים בין משפחות לחיילים, ובחג הזה כרגע אנחנו על 200 וזה לא הסוף. הגל הגדול מגיע כמה ימים לפני ליל הסדר.

"הקמנו את הפרויקט הזה לפני כשלוש שנים", הוא מספר, "מתוך מחשבה שחיילים בודדים צריכה סיוע בלי בירוקרטיה, ללא פוליטיקה ובלי אינטרסים. פשוט לשפר את מצב החיילים הבודדים. כל המתנדבים אצלנו הם חיילים בודדים לשעבר, קצינים שהתעסקו עם חיילים בודדים, אנשי ת"ש ועוד".

תחילה, הוא מספר, סייעו אך ורק לחיילים בחובות, כאלו שנזקקו להסדרים בהוצאה לפועל. שבועיים לאחר מכן הגיע ראש השנה, ולורבר הבין כי ישנה הזדמנות לעזור להם לחגוג בצורה נעימה יותר. "החלטנו לקשר בין משפחות מארחות לבין חיילים שרוצים להתארח וזה פשוט תפס תאוצה, פנו אלינו המון חיילים וקצינים".

לדבריו, "אנו ב'אזרחים למען חיילים בודדים' עוזרים לחיילים ישראלים בודדים ללא עורף משפחתי. כיום, קרוב ל-62% מהחיילים הבודדים בצה"ל הם ישראלים, ומישהו צריך לדאוג להם. מבחינתנו ישנה אפשרות לארח חייל או חיילת במשך כל השנה, לא רק בחגי ישראל. משפחה יכולה לתת לחייל רוח גבית, לספק אווירה נעימה יותר עבורו. לקבל קצת אווירה של בית, לאחר הבדידות שבה הם חיים. אנו נשמח למשפחות שמעוניינות לאמץ חייל או חיילת במהלך השנה, לא רק בחגים, כי כל השנה הם לבד והם זקוקים לאווירה של בית. בדרך כלל אנשים נזכרים רק בחגים, אבל במהלך השנה מאוד קשה להם ונשמח מאוד אם תפתחו את ביתכם ולבכם".

מעוניינים להתנדב? לארח חיילים לחג ואפילו בסופי שבוע? 

צרו קשר עם משה בהודעה או שיחת טלפון 053-2557431.

פורסם על ידי