בת ים נאבקת באלימות נגד נשים

צילום המחשה: שאטרסטוק

צילום המחשה: שאטרסטוק

בחודש הקרוב (נובמבר) תציין בת ים את חודש המאבק באלימות נגד נשים. לאורך כל החודש ייערכו בעיר אירועים שונים בנושא ביוזמת מועצת הנשים ובשיתוף הרשות למניעת אלכוהול וסמים, מחלקת הרווחה, המרכז לשלום המשפחה, מחלקת הנוער בחברה לתרבות, פנאי וספורט.

"ב-25 בנובמבר מציינים בעולם את יום המאבק באלימות נגד נשים. אנחנו החלטנו במועצת הנשים שזה לא מספיק, ולכן הארכנו את זה לחודש שלם ובו מגוון אירועים מעניינים", מסבירה ענת לבנת, יו"ר מועצת הנשים בבת ים ויועצת ראש העיר למעמד האישה.

ועוד היא מספרת: "יצרנו אירוע מאוד ייחודי שנקרא 'ביטחון בסלון', הדומה לזיכרון בסלון בערב יום השואה. אלו סדרת מפגשים אינטימיים בבתים של נשים, בסדר גודל של 30 נשים, שבו מתאפשר לנו לשוחח על סוגי האלימות. בכל בית נדבר על סוג אלימות אחר – אלימות כלכלית, פיזית, הטרדות מיניות, ועוד. אלימות היא דבר מגוון לצערי, נוספו לה גוונים כמו אלימות ברשת. אלימות היא כבר מזמן לא רק פיזית, ומה שחשוב לנו זה להאיר ולהכיר את כל סוגי האלימות על מנת שנשים תהיינה מודעות לכך ותוכלנה למנוע את זה עבור משפחותיהן. זה יכול לקרות לכולן, הגיעה אלי לפני שנים דוקטורנטית שבעלה הלך איתה לכל רכישה שהיא ביצעה, אפילו הקטנה ביותר, ותוך כדי שיחה היא הבינה שהיא נמצאת באלימות כלכלית".

לדבריה, "הפתרון הוא להעצים ולקדם נשים. לא לכלוא גברים בבית סוהר ולשים נשים במעונות לנשים מוכות, אלא לקדם נשים ולתת להן ידע כי ידע זה כוח. בעזרתו הן תדענה מה הן יכולות, איפה אני מוותרת ואיפה אני שמה קו אדום".

ואלו אירועי החודש:

6.11 , יום שני בשעה 19:30 "ביטחון בסלון"-  מפגש בנושא הטרדות ואלימות במקומות העבודה. הרצאה מפי קרן דניאל, פסיכולוגית עסקית ויועצת ארגונית.

10.11, יום ו' בשעה 09:30 תיערך צעדה הקוראת "לא לאלימות". תלמידי ביה"ס "רמות" יצעדו לאשכול הפיס ויאמרו לא לאלימות.

12.11 יום א', בשעה  09:00 יום עיון שיכלול את המופע "שתיקה" מבית התאטרון הקהילתי "מסרט". תאטרון נוצר, רחוב יצחק נפחא 14, בת ים.

12.11, יום א', בשעה 19:30 "ביטחון בסלון" – שיח בנושא אלימות כלכלית ודרכי הגנה של משטרת ישראל על נשים בסיכון.

15.11, יום ד' בשעה 19:30 הרצאה על הבר בשיתוף מרכז צעירים והמרכז לשלום הפרט והמשפחה. במפגש ישתתפו תאטרון "פלטפורמא" מאלימות לאומנות של קרן כהן ישראלי ודנה דבורין. "גורילה" רחוב בן גוריון 81 בת ים.

23.11 יום ה', בשעה 19:00 "זכותך להיות בטוחה". הרצאה מפי הקרימינולוגית ליאור גל בשיתוף נעמ"ת והרשות למניעת אלימות, סמים ואלכוהול. אודיטוריום בת ים, רחוב שאול הדדי 6.

29.11, יום ד', בשעה 19:30 "ביטחון בסלון", "תפקיד הבלנית במקווה במאבק נגד אלימות" – הרצאה מפי אחראית הבלניות בבת ים, הרבנית דורית אלול.

עוד במהלך החודש, תלמידי ותלמידות כיתות ט' יעברו סדנאות בנושא זוגיות מכבדת, תלמידי ותלמידות כיתות י' יערכו מפגשים בנושא מוגנות ובכיתות ז' ילמדו על סכנות ברשת.

האירועים פתוחים לציבור הרחב. לפרטים והרשמה התקשרו: 073-2166132.

Webp.net-gifmaker

פורסם על ידי