איך ניתן להיפטר מכתמי פיגמנטציה בגוף

איך ניתן להיפטר מכתמי פיגמנטציה בגוף

כתמי פיגמנטציה בגוף יכולים להיגרם ממספר סיבות שונות ומופיעים בדרכים שונות כמו כתמי שמש חומים, נמשים, והתכהות של אזורים נוטים לחיכוך כמו בית שחי, מרפקים וברכיים. המצב הזה יוצר בושה וחוסר ביטחון אצל אותו אדם, הסיבה לכך היא שזה לא נראה אסתטי ונראה כאילו האזור מאוד מלוכלך כשלמעשה ההתכהות באזור לא נובעת מלכלוך, אלא מייצור מוגבר של מלנין באזור, החומר שאחראי על הצבע של השיער, עיניים והעור שלנו. אז אם נמאס לכם להתמודד עם הכתמים הללו – הנה כמה שיטות טיפול שיוכלו לעזור לכם להיפטר מהפיגמנטציה.

אבחון הפיגמנטציה

לפני שפונים להתחלת הטיפול עצמו חשוב להבין קודם כל ממה נובעת הפיגמנטציה שלכם, יכול להיות שמה שגורם לה מצריך טיפול ומניעה כמו למשל אקנה. עוד סיבה יכולה להיות חשיפה מרובה לשמש שצריך להגביל, או תרופות הורמונליות מסוימות שכדאי לשקול להפסיק לקחת. הנה חלק מהסיבות להיווצרות פיגמנטציה מסוג היפרפיגמנטציה – היווצרות כתמים כהים בעור.

  • תרופות הורמונליות – תרופות כמו גלולות למניעת היריון או תרופות כימותרפיות יכולות לגרום להופעת כתמי פיגמנטציה.
  • חשיפה מרובה לשמש – תשתדלו תמיד להיות מרוחים בקרם הגנה, חשיפה מרובה לשמש יכולה ליצור כתמי שמש ונמשים באזורים החשופים אליה כמו גב וידיים.
  • דלקת בעור – כתמים אלה נגרמים לאחר דלקת בעור, כמו אקנה למשל ויכולים להופיע גם בגוף.
  • מחלת אדיסון – מחלה נדירה שיכולה לגרום להיווצרות כתמים באזורים החשופים לשמש ולחיכוך כמו ידיים, גב, צוואר, ברכיים מרפקים, משפעות, בית שחי ועוד.

טיפולים להסרת הפיגמנטציה

  • הסרת פיגמנטציה בלייזר –
    בטיפול זה המטפל ירכיב לכם משקפי מגן ואתם תלבשו חליפה מיוחד שמגנה על שאר הגוף, כך שרק החלק המטופל יהיה חשוף. הטיפול מתבצע במשך כ-15 דקות בלבד כשבמהלכם הלייזר מכוון אל הכתם ומפרק את הפיגמנט מבלי לפגוע ברקמות מסביב. לאחר הטיפול הפיגמנט מתאדה או מתקלף והוא יצא מהגוף בתהליך פיזיולוגי טבעי באמצעות מערכת כלי הלימפה.
  • פילינג כימי –
    בטיפול זה משתמשים בחומרים מסוימים על העור שמסירים את השכבה הנגועה בפיגמנטציה. לאחר הטיפול וההחלמה, יצמח עור חדש באזור הטיפול ללא כתמים. פילינג כימי יכול להגיע גם בצורה של תכשירים לשימוש ביתי ויש להיוועץ עם מומחה מתאים.
  • טיפול בשיטת IPL –
    בטיפול זה משתמשים בפולסים אינטנסיביים של אור על האזור הנגוע בפיגמנטציה ומפרקים את הפיגמנט ממגוון אזורים שונים בגוף.
  • שימוש בתכשירים המכילים ויטמין C –
    ויטמין C ידוע בתכונות המבהירות שלו בעור והוא יעזור לכם להיפטר מהפיגמנטציה, חפשו את הקרמים או המסכות שמכילות ויטמין C בפארמים השונים או אצל הקוסמטיקאית.
  • מיץ לימון, תפוח אדמה וחומץ תפוחים –
    שלושה מרכיבים שתוכלו למצוא בבית, לסחוט אותם לטבול בהם ספוגית צמר גפן ולהניח על האזור עם הכתמים למשך 20 דקות. שלושתם ידועים בתכונותיהם המבהירות, ואפשר להשתמש בהם בנפרד או ביחד, רק שימו לב שהאזור אינו מגורה או לאחר גילוח מידי.
  • כורכום –
    תוכלו ליצור מסיכת כורכום ביתי ולהניח על האזור הכהה, כורכום ידוע בתכונות המבהירות שלו, רק תיזהרו לא להשאיר ליותר מידי זמן כדי שהעור לא יהפוך צהוב.

המאמר נכתב ע"י צוות המומחים של אתר פיגמנט – הכול על פיגמנטציה.

פורסם על ידי