טיול לשבת: מקורות הירקון

הירקון | צילום: חן חייק מתוך פיקוויקי

הירקון | צילום: חן חייק מתוך פיקוויקי

השבת הקרובה מבטיחה מזג אוויר מושלם לטיול, והפעם נצא לטיול קרוב לבית, בפאתי העיר תל אביב. אז בואו נעמיס את עצמנו ואת הילדים, נארוז כמה נשנושים, נצטייד בכובע ובמים ונצא לדרך. כולנו שמענו על שביל ישראל המשתרע על פני 1,090 ק"מ, מדן ועד אילת. ובכן, שביל זה עובר ממש באזור המרכז והוא למעשה אחד הקטעים הקלים ביותר באותו מסלול.

נרשום בווייז גן לאומי תל אפק, ואחרי 21 ק"מ נגיע לשמורה או מבצר אנטיפטרס. הכניסה בתשלום אך זה באמת שווה כל אגורה.

לאחר שביקרנו בשמורה נפנה אל השער המזרחי ומשם נגיע אל בריכת הנופרים. הבריכה אמנם מלאכותית, אך יפה להפליא. אם הצטיידתם בערכת קפה, זה בהחלט הזמן לפתוח אותם וללגום קפה שחור וריחני מול הבריכה המקסימה.

אנו ממשיכים את טיולנו וכעת נצעד על שביל ישראל לכיוון תל אביב. צבעי השביל הם לבן –כחול- כתום והם מסמנים להולכים בו את כיוון הליכתם. אם הצבע הכתום בולט מעל שני הצבעים האחרים, סימן כי אנו הולכים לכיוון דרום ואם הצבע הלבן בולט סימן שאנו הולכים לכיוון צפון.

אנו ממשיכים ללכת ורואים עד כמה נחל הירקון מפותל ולא בכדי קראו לו תושבי האזור ואדי אל-עוג'ה (הנחל המתפתל). שימו לב כי מי הנחל מאוד צלולים והאחראי לכך הוא רון חולדאי. עם כניסתו לתפקיד ראש העיר תל אביב חולדאי הבטיח לנקות את הירקון מפסולת וביוב, ואכן הוא עמד במילתו, ובחודש יולי 2011 חולדאי קופץ ראש אל המים החדשים והמטוהרים בירקון.

בחזרה למסלול, שימו לב כי לא תמיד תראו את סימון השביל ומאוד קל להתברבר. לאחר כרבע שעה של הליכה תפגשו בפילבוקס, עמדת שמירה מימי הבריטים. הדרך ממשיכה ואנו נגיע לפאתי כפר הבפטיסטים. נוצרים אמריקאים ייסדו אותו ב-1956 במטרה לעבד את אדמות האזור ולהתגורר בארץ הקודש. אם עייפתם, ניתן לנוח לצד הסככה, יש גם ספסלים ואפילו ברזייה.

מנקודה זו אנו יכולים לחזור אל הרכב החונה ישירות מהדרך בה הגענו או להמשיך הלאה ולאחר מספר דקות נוכל לראות את בית הבטון, ולמה מבנה זה מכונה בית הבטון? כי בשנת 1912 מבנה זה היה הראשון להבנות מבטון והוא שימש כתחנת משאבות להשקות את הפרדסים בסביבה.

אם עדיין נותרו בכם כוחות ניתן להמשיך עם השביל עד פארק הירקון בתל אביב ולחזור במונית לרכב החונה. ישנה אף אפשרות לשוב על עקבותיכם, לרכב ולנסוע לנמל תל אביב, שם תראו את האנפות חגות מעל המים. בזמן שאתם תשבו ותיהנו מהנוף והבריזה, הילדים יוכלו לשחק במתקנים הרבים שבמקום.

לטיולים נוספים תוכלו לחפש בכתובת www.tiyoolim.com

פורסם על ידי