עיר המגדלים: 16 בניינים ייהרסו במתחם יוספטל

הדמיה של הפרויקט

הדמיה של הפרויקט

בימים אלו מתכננת עיריית בת ים תוכנית פינוי בינוי נרחבת ברחוב יוספטל סמוך לנתיבי איילון (כביש 20), רכבת ישראל ועל ציר הרכבת הקלה שייסלל בעתיד. לאחרונה הקצה משרד הבינוי והשיכון לתכנון הפרויקט כארבעה מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט ייהרסו 16 בנייני מגורים ברחובות יוספטל, מבצע סיני, דוד רזיאל ואלי כהן, ובמקומם ייבנה מתחם ענק הכולל תעסוקה, מסחר ומגורים. את מקומן של 540 יחידות הדיור שמצויות כיום במקום, יתפסו 23 מגדלים שיכילו 2,085 יחידות דיור, 232 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר ו-10 אלף מ"ר מבני ציבור.

עוד במסגרת התוכנית יבוצע שימור של "בניין הרכבת", שנבנה באמצע שנות ה-60' ונחשב לבניין המגורים הארוך ביותר בבת ים. בעיריית בת ים מסבירים כי המבנה, שתוכנן על ידי האדריכל יצחק פרלשטיין, הינו בעל ערך חברתי-היסטורי ומהווה עדות למדיניות קליטת העלייה המסיבית של העיר לאורך הדורות.

עוד נמסר מהעירייה, כי "פרויקט פינוי בינוי יוספטל הינו חלק מתהליך הפיכתה של העיר למרכז עסקים אינטנסיבי בגוש דן. פרויקט זה מצטרף לתהליכי הבינוי שמתקיימים כבר כיום באזור העסקים, שמשנה את פניו והופך לרובע מעורב שימושים הכולל תעסוקה, מגורים בילוי ופנאי. כיום נבנים באזור העסקים מבני משרדים ומסחר, וכן החלה הקמתו של בית המשפט האזורי לנוער, תעבורה ומשפחה. על פי התוכניות, באזור העסקים בבת ים ייבנו בשנים הקרובות 2 מיליון מ"ר של משרדים ומסחר, שיאוכלסו על ידי חברות הייטק, משרדי עורכי דין וחברות נוספות שיעתיקו את משכנן לעיר".

ראש העירייה יוסי בכר אמר כי מדובר בתוכנית ענק, שתשנה את מפת התעסוקה במרחב גוש דן, תחלץ רבים מהפקקים ותיתן מענה זמין, נגיש ונוח למאות אלפי מועסקים באזור.

פורסם על ידי