טיול לשבת: שמורת הבניאס

צילומים: איציק טהורי

צילומים: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

לא צריך לנסוע עד אירופה כדי לראות מפלי מים שוצפים, מים זורמים וצמחייה רבגונית לאורך כל הדרך, וכן… גם גשר תלוי על המפל הגדול ביותר בארץ, נחל הבניאס או בשמו העברי נחל חרמון. הנחל זורם בכל עונות השנה ובימי הקיץ החמים זה המקום האידאלי לבקר ולהתרשם מיופיו של המקום המיוחד. הנחל הוא אחד ממקורות הירדן, זאת בנוסף לשניר ולנחל דן.

את עיקר המים מקבל הנחל ממעיינות הבניאס. המים מזמינים אותנו לפסוע בשבילים, ואנו נפסע לאורך המסלול כשהמים ממש סמוכים אלינו. בדרך נפגוש עצים מרהיבים אשר מספקים צל לאורך כל המסלול. בהמשך, לאחר כמה מאות מטרים, נפגוש את בריכת הקצינים. היא שימשה לרחצה את קציני הצבא הסורי ועתה הבריכה משרתת רק את הדגים. לאורך הדרך נעבור על פני טחנות קמח, עדות כי היו וחיו כאן תושבים רבים.

אנו ממשיכים בשביל היפה ועתה במגמת עלייה קטנה, שאון המים של המפל נשמע חלושות וככל שאנו מתקדמים כך שאון המים היורדים מתגבר. אנו מגיעים למצפור ממנו נשקף המפל העוצמתי, ובשלב זה אנו מתחילים לרדת אל מרגלות המפל שם אנו פוגשים מרפסת עשויה מעץ. שאון המים כה חזק שאנו לא נוכל לשמוע את עצמנו, אך לא במילים אנו עתה עוסקים, אנו נפעמים מעוצמת המים וכמויות המים היורדים מגובה עשרה מטרים.

נחל650

אנו הולכים עתה על הגשר התלוי והמים הזורמים תחתינו, התחושה והמראות הן של חוץ לארץ. לא לשווא בנו המהנדסים את הגשר, עבודתם ראויה להערכה על כי הצליחו לשמר את צביונו של הנחל ואת הצמחייה שבסביבתו.

כעת נחזור מעט אחורה, אל הפיצול לכיוון שאר ישוב, בסימון שבילים שחור. לאחר מספר דקות נפגוש בטנק אשר שוכן לו כבר 50 שנה במקום, זכר למלחמת ששת הימים. פרט לטנק, אנו נצפה בבריכה קסומה ולמי שיש אומץ יטבול במים הקרירים.

במסלול ישנם סימני דרכים ברורים וכל מטייל יבחר את המסלול הנוח לו. ואם אתם כבר בסביבה, כדאי ורצוי לבקר באנדרטת אסון המסוקים אשר בשאר ישוב.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

כיסוי ראש

3 ליטר מים

מצלמה

משהו לנשנש בדרך

בגד ים

מגבת

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי