טיול לשבת: שביל הכלניות

צילום: יפה כפיר

צילום: יפה כפיר

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

יום השבת הוא יום מנוחה, יום בו כל המשפחה מתלכדת ורוב העיסוקים היום יומיים מתפנים לטובת הדברים שאנו אוהבים, כל אחד ותחביביו. מאז שיצא הטלפון החכם נעשינו אטומים בתקשורת, הטלפון נעשה כל עולמנו אבל מה שיכול לשבור את הכלל הזה וללכד את כל המשפחה זה טיול טוב בחיק הטבע. והפעם נצא אל שביל הכלניות – מגידו.

שביל הכלניות, הנמצא ליד מנחת מגידו, נחשב כיום כשביל היפה והעשיר ביותר בפריחת הכלניות. גשמי הברכה של חודשי דצמבר וינואר הביאו את הפריחה המלהיבה שכה ציפינו לה, עשרות זני פרחים הרימו ראש במרבדי צבעים הפרושים מלא העין.

הכלניות הן חלק מהפריחה הנהדרת, ואם חשבתם שצבע הכלנית הוא רק אדום, תשמחו לדעת שטעות בידכם. צבעי הכלניות בצפון הארץ הן בשלל צבעי סגול, לבן וכמובן האדום המוכר. הידעתם? בסקר שערכה החברה להגנת הטבע נמצא כי הכלנית היא הפרח האהוב ביותר על הישראלים, ובשנת 2013 נבחרה הכלנית כפרח הלאומי של ישראל.

עת פריחת הכלניות קצר והן פורחות בין החודשים דצמבר עד מרץ. ביום יפה הכלניות פותחות את עלי העטיף שלהן וביום גשום הן נסגרות. בעלי חיים כגון חיפושיות ודבורים מנצלים את ההגנה ומסתתרים בפרחים הנסגרים. בשנות החמישים והשישים נפגעו הכלניות בגלל קטיפה ברוטלית, הפרח הגיע למצב של הכחדה ונכון להיום הכלנית הוא פרח מוגן וחל איסור חמור לקטוף אותו.

אזור הפריחה משולט וישנם במקום שבילים מוגדרים בהם ניתן לצעוד. המסלול בן שלוש ק"מ בסך בכל ואין לרדת מהשבילים כדי לא לפגוע בפריחה.

אם סיימתם את המסלול ואתם מעוניינים להמשיך בטיול, במרחק דקות נסיעה נמצאת העיר מגידו. מהמתחם פונים חזרה לכיוון מערב ובצומת כבר תראו את תל מגידו, העיר שבמשך 3,000 שנה לערך בנו עליה כ-25 ערים נוספות. העיר שהייתה בימי שלמה ואחאב עיר תוססת, אבל גולת הכותרת בעיר היא ללא ספק מפעל המים המתוחכם אשר נבנה במקום בצורת מנהרה באורך 70 מטר ובגובה 3 מטר.

הוראות הגעה: נוסעים על כביש החוף ובמחלף קיסריה פונים לכיוון כביש ואדי ערה. ממשיכים עד צומת מגידו, חולפים את הצומת בכביש הסרגל ופונים בעקבות השילוט למנחת מגידו.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

כיסוי ראש

2 ליטר מים לאדם

מצלמה

ביגוד נוח

ארוחת צהריים – ניתן לאכול גם באחת מהמסעדות שבעפולה הסמוכה

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו: www.tiyoolim.com

פורסם על ידי