טיול לשבת: פריחה דרומית

צילומים: איציק טהורי

צילומים: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

גשמי ברכה ירדו בשבועות האחרונים והישקו את האדמה הצמאה, והתוצאות לא איחרו להגיע. עשרות אלפי פרחים מקשטים ומעטרים את מישורי הענק בדרום, ואף אל הגבעות הגיעו הפריחות ומרבדי ענק של אדום ולבן.

את הטיול הדרומי נתחיל בשמורת פורה, שמורה נפלאה אשר הכניסה אליה היא מכביש מספר 4.  גדלים בה כלנית מצויה, נורית, פרג, עירית גדולה, אירוס ארצישראלי, לשון פר, ערטנית השדות, כלח, שמשון הדור, עכנאי יהודה, דבורנית ודודאים. עוד בשמורה שיחי רותם מלוח ולענה וצמחי וינקה עשבונית, עירית נבובה, מרווה ריחנית וצהרון מצוי.

גודל השמורה הוא כ-12 דונם בה שבילים מסומנים יוליכו אתכם במרחביה. משך הטיול הוא כשלוש שעות.

משמורת פורה נעלה על הרכב ונכתוב בוויז "מרכז מבקרים חלב בראשית". למי שאין  ווייז, ייסע לכיוון להבים ויפנה מערבה לכביש 310  שם נוסעים בזהירות כחמש דקות ופונים שמאלה לישוב תראבין.

מה יש למקום הנפלא הזה להציע? תוכלו ליהנות משמורת טבע המנתקת אתכם מכל  מקור של ציוויליזציה. להתנתק משגרת היומיום, לעצור לרגע ולקחת שאיפה עמוקה מהטבע. לפגוש מקרוב את עולמם המרתק של הגמלים, הנאקות והבכרים (סלפי עם גמל כבר עשיתם?), להתארח במאהל הבדואי וליהנות מתה צמחים מפנק ומקפה אסלי כמיטב המסורת. תוכלו להתרענן בתחנת-רענון הכוללת חנות נוחות ושירותים מסודרים, להיחשף לסגולותיו של חלב הנאקות, להתנסות בקרמים ייחודיים ולטעום מהחלב הבריא, לשמוע הרצאה מרתקת על מדבר, רפואה, גמלים ומה שביניהם… ולבקר בחוות הגידול. הביקור ללא עלות.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

בגד קליל וגם חם – שיטת הבצל (ככל שמתחמם אנו מקלפים שכבה)

מצלמה (כדי שתשתפו אותנו בתמונות)

ארוחת צהריים (מי שרוצה יש ארוחה בדואית בבראשית)

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו: www.tiyoolim.com

פורסם על ידי