טיול לשבת: פארק ירוחם

צילום איציק טהורי

צילום איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

כשאני מרים ראשי ומביט אל השמים הנקיים מעננים, דוק של עצבות מזדחל לתוכי ומבכה את מה שאין, ומה שאין לנו כיום הם הגשמים.

חודש דצמבר. אילו הייתי קץ משנתי זה עתה ופוקח את עיני, הייתי משוכנע שאנו נמצאים בחודשי האביב מרץ-אפריל. השמש זורחת וקצה קצהו של הגשם לא נראה באופק. אז בואו נוציא מעז מתוק וננצל את השמש המאירה ומזג האוויר המושלם לטיול, והטיול שלנו הוא אל אחד ממקומות החמד שיש לנו כיום בנגב, פארק ירוחם .

כשאנו מזכירים את העיר ירוחם מיד עולות לנו מחשבות על עיירה שכוחת אל הנמצאת אי שם בנגב בה אחוזי האבטלה הם מהגבוהים בארץ, אבל בירוחם יש פארק, ובפארק יש אגם והוא נפלא ויפה ושווה ביקור.

ירוחם הוקמה בשנת 1951 כמעברה. ראשוני המתיישבים היו עולים חדשים מרומניה, בהמשך הצטרפו גם עולים ממרוקו ומהודו. זמן קצר לאחר הקמתה שתלה בה קק"ל פארק עצים מסביב לאגם מים מלאכותי שהקימה במקום. אגם המים נוצר בזכות סכר האוגר את מי השיטפונות של נחל רביבים. המטרה הייתה להשתמש במים הנאגרים לצרכי חקלאות, ובאגם לפיתוח ענף דייג ותיירות. לאחר שתכנית החקלאות נכשלה והתיירות לא התרוממה, נשפכו לאגם מי הביוב מבריכות קולחין סמוכות.

מתקן טיהור שהותקן לאחרונה יכשיר את הפארק בסופו של תהליך ויחזיר את המצב לקדמותו. כיום ניתן כבר ליהנות מהפארק המוצל והיפהפה וממראה האגם הפסטורלי המהווה כנווה מדבר בנוף השממה. בפארק ישנם מקומות ישיבה בהם ניתן לשבת, לנוח ולאכול, וכמו כן ישנם מסלולי טיול מגוונים. כל שעליכם לעשות זה להתניע ולטייל.

איך מגיעים: נכתוב בוויז פארק ירוחם.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

כיסוי ראש

2 ליטר מים לאדם

מצלמה

ארוחת צהריים

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים לבלקן: www.gotours.co.il

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי