טיול לשבת: עמק המעיינות

צילומים: איציק טהורי

צילומים: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

אנו בעיצומו של הקיץ. השמש יוקדת ואין כמעט כוח לעשות כלום מלבד לרבוץ במזגן. הילדים כמובן כבר בחופש הגדול, חלקם דבוקים למסכים, אל המחשב, הסמארטפון או הטלוויזיה. יש חלופה טובה לכל זה והיא לצאת לחיק הטבע, הרחק מחופי הים המלאים. נכתוב בווייז "עין מודע", נתניע ונגיע אל עמק המעיינות.

עין מודע הוא אחד מהמעיינות בעמק בית שאן המכונה גם "עמק המעיינות". המעיין נובע לתוך בריכה שנבנתה עוד בזמן הטורקים. שם המקום נובע משמו הערבי "אל מודווע". המים זורמים כל ימות השנה בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות, ועומק הבריכה מגיע עד 1.50 מטר. נשתולל, נתרענן ונהנה בבריכה הגדולה, ומשם נצעד על שביל המעיינות לעבר עין שוקק. מדובר במעיין קסום באזור עמק המעיינות אשר בעמק בית שאן. בריכה רחבת ידיים בעומק של כמטר וחצי המלאה כל ימות השנה. המים נובעים במעיין המזין את הבריכה הממשיכים בנחל שוקק, הנשפך בהמשך לנחל הקיבוצים. המים במעיין צלולים מאוד, צמחיית הנחלים והפינות המוצלות הופכים את הביקור באחד מהמעיינות הגדולים בעמק בית שאן להנאה רטובה במיוחד. נחל הקיבוצים יהיה תחנתנו הבאה.

אנחנו נצעד, נשחה ונתגלש בתוך נחל הקיבוצים הקסום. מימיו, החמימים לאורך כל השנה, נובעים מתחת להרי הגלבוע שממעל וזורמים לעמק בית שאן. המסלול כולו בריכות ומים והנחל יוצר מעין ג'ונגל ירוק, קטן וטרופי. זהו מסלול כייפי האורך כשעתיים של הליכה נעימה במים כולל שתי מגלשות מים בדרך.

במים650

תחנתנו האחרונה תהיה גשר הקנטרה שנמצא על נחל חרוד, שעליו עוברת תעלה שמשכה בעבר את מימיה מנחל עמל והובילה אותם לשטחים שמצפון לנחל חרוד. הגשר נבנה בתקופה הממלוכית ובמקור היו לו שלוש קשתות. ייתכן שהמים בתעלה יועדו לחאן אל אחמר, השוכן במבואות בית שאן. בסמוך לגשר ישנה חורשה נעימה ובה שולחנות פיקניק. שם המקום לפתוח צידניות ולחגוג כמו שרק אנחנו יודעים.

לסיכום, זהו טיול המורכב מנחל מרהיב ואתגרי, בריכות שחייה, פריחת קיץ צבעונית, היסטוריה, מעיינות שופעים מים, הליכה בנחל איתן, שפע של עצי פרי כמו תאנה, רימון, צבר ותות ועולם חי עשיר ומגוון, הכרת מקומות חדשים בארצנו היפה והליכה בריאה.

ציוד מומלץ:

3 ליטר מים

כיסוי ראש

נעלי הליכה

קרם הגנה

מצלמה

בגד ים

מגבת

ארוחת צהריים

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי