טיול לשבת: סופ"ש באכזיב

סופ"ש באכזיב | צילומים: איציק טהורי

סופ"ש באכזיב | צילומים: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

הפעם נחרוג ממנהגנו ונציע לכם טיול שונה: סופשבוע לחופש הגדול. טיול שבו ייהנו גם הילדים וגם אתם. הטיול שלנו, איך לא, מתחילתו ועד סופו, מים וים, המון נוף, חול ים, שקט ושלווה, וגם נקודה אליה המדוזות לא מגיעות. אז בואו נצא לדרך.

נכתוב בווייז "אכזיב" ונצא לדרך, לכיוון הנקודה הכי צפונית במדינה, כמעט. למה כמעט? כי מאות מטר לאחר מכן יש לנו את ראש הנקרה, אליה נגיע בהמשך. הדרך לאכזיב לאורך קו החוף פשוט יפה ומהנה, ומערכת הכבישים החדשה מובילה אותנו (אם אין חלילה תאונה בדרך) ללא הפרעות. בדרך נפגוש את חיפה, הקריות, עכו ונהריה.

כשנגיע לנקודה בה הווייז מפנה אותנו שמאלה אל החנייה של חוף אכזיב, נפנה שמאלה ומיד ימינה. מצד שמאל תתגלה לנו רצועת חוף מהיפות בארץ אם לא היפה שבהן. לישראל יש חופים היכולים להתחרות בחופים מהיפים בעולם וחוף אכזיב פשוט נפלא. עתה ניסע לאט ובזהירות ונחפש פינה להקים את האוהל. ישנן המון פינות מקסימות למשפחות, לבודדים, לרומנטיים, רק תבחרו. אך היזהרו, בחופים אלו אין מציל.

ים-אכזיב650

מול אכזיב, במרחק של כקילומטר מקו החוף, בולטים האיים הכי מרוחקים של ישראל, אי השחף, אי הנחליאלי ואי ממש קטן שזכה לשם אי התכלת. כל האיים הם בחזקת לראותם בלבד, אבל גם לראות את השקיעה המהפנטת מול האיים זאת חוויה שתזכרו להרבה זמן. מי שמעוניין, ניתן לשכור מקום בחוף המוסדר בו ישנם מתקנים כמו מקלחות, שירותים וגם מציל. אחרי שהקמתם את האוהל כל שנשאר הוא להיכנס למים הצלולים ולצנן את הגוף מהחום השורר כעת בארצנו.

כמה מאות מטר צפונה תוכלו לראות את אתר ראש הנקרה. האתר צופן בתוכו נקרות מרשימות ביופיין, המים שבנקרות מחליפים צבעים על פי השקפות האור, בין כחול, טורקיז, ירוק ותכלת. זהו חיזיון מדהים של אור, צל וצבעים. ניתן להיכנס לאתר מלמעלה ולרדת עם רכבל, או מלמטה ולשלם פחות. כך או כך, אני מאוד ממליץ לבקר ולהתרשם.

ציוד מומלץ:

3 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

קרם הגנה

נעלי הליכה

בגד ים

מגבת

נעלי גומי לים

צידנית

אוהל

מחצלת

אלטוש

ארוחות

שולחן מתקפל וכיסאות

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי