טיול לשבת: נחל קטלב

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

האביב כבר כאן. מה יותר נחמד מלקבל אותו בטיול מיוחד עם המון פריחה, נופים ורוגע?

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

הפעם נצא אל נחל קטלב במסלול מעגלי. בווייז נזין את הכתובת "חניון נחל קטלב" כשהמרחק לשם עומד על כ-56 ק"מ. זמן הגעה 50 דקות בלבד ואנו נמצאים בנופי שוויצריה.

למי שלא משתמש בתוכנת הווייז אסביר כי נוסעים על כביש 431 לכיוון בית שמש, בכביש 38 מבית שמש עד צומת שמשון, פונים ברמזור שמאלה (הכניסה הראשונה לעיר בית שמש) לדרך מספר 3855, עוברים את אזור התעשייה של בית שמש ומגיעים לצומת מחסיה בו פונים שמאלה (סעו לפי השילוט למערת הנטיפים). עולים כ-5 ק"מ עד לצומת נוסף בו פונים ימינה לכיוון נס הרים (כביש מס' 3866), ממשיכים לנסוע כ-5 ק"מ ופונים שמאלה לחנייה של מרכז מידע של קק"ל, ומיד ימינה לפי השילוט לחנייה של נחל קטלב.

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

בחנייה תפגשו עשרות רוכבי אופניים ואף ביתן בו אפשר להצטייד במפות ומידע על השבילים בהם תוכלו לטייל. זמני מסלולי הטיול נעים בין שעה וחצי לחמש שעות. רוב המסלולים מעגליים כך שתמיד בסיום תפגשו את הרכב במגרש החנייה.

נחל קטלב, מיובליו של נחל שורק שבלב הרי ירושלים, עובר בשביל של נופים ירוקים ושלווים, המתפתל בין טרסות, מעיין, בוסתנים נטושים, חורש טבעי והרבה מאוד עצי קטלב אדומי גזע. בסוף החורף ובאביב גודשים את השבילים שדות של פרחי בר במגוון צבעים משכר, ובקיץ ימתיקו את הטיול פירות הפטל הקדוש הגדלים בסמוך למעיין. באביב מלווה את השביל פריחה מרהיבה של רקפות, עיריות, נוריות, כלניות ועוד הרבה מאוד פרחי בר. אם אתם כבר בסביבה, ניתן לבקר במערת הנטיפים או להמשיך לנסוע לירושלים לסמטאות בית הכרם.

ציוד מומלץ: 2 ליטר מים לאדם, כיסוי ראש, קרם הגנה, מצלמה, ערכת קפה. במתחם יש שולחנות וניתן לסעוד את ארוחת הצהריים.

לטיולים נוספים : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי