טיול לשבת: ההר הירוק תמיד

צועדים בשביל | צילום איציק טהורי

צועדים בשביל | צילום איציק טהורי

בכל עונה כיף לטייל בכרמל. מגוון רחב של מסלולים, יערות עד ירוקים, ההיסטוריה, הגאולוגיה וכמובן נוף אל הים הפתוח.

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים 

אז איך מגיעים? כרגיל נעלה על כביש 20 (איילון). במחלף גלילות נפנה ימינה לכיוון רעננה, במחלף השרון נפנה לכביש מספר 4 עד כביש מספר 721 ימינה, ומיד ימינה לחניון בפארק. במקום יש שולחנות וכיסאות לפיקניק. ישנם מסלולי הליכה קשים יותר ופחות, כל אחד בהתאם ליכולתו. כשאומרים "בואו לטייל בהר הירוק", כולם יודעים שהכוונה להר הכרמל הגבוה, הדר בחלק הצפוני של המדינה.

הטיול של שבת אכן לוקח אותנו להר הירוק תמיד, ואנו נפסע במסלול קליל ל"מערת אצבע". הטיול מעגלי ואורכו כשלושה ק"מ. הוא משלב נופים מרהיבים, חורש ירוק ופריחה. את הטיול נתחיל בסימון שבילים של שביל ישראל – לבן כחול כתום. נעלה על גשרון קטן מעל נחל אורן, ומשם נגיע להצטלבות שמאלה חזרה לחניון, וישר למעלה 159 מדרגות בסופן נפגוש מבנה אבן. המבנה שימש את הצבא הבריטי להגנה על הבסיס אשר היה בעתלית. אם תסבו את הראש לאחור, תוכלו כבר לצפות בים הפתוח.

לאחר שהתרשמנו מהמבנה והנוף, השביל ממשיך לטפס, ללא מדרגות, עד שהוא מגיע למערת אצבע. המערה נדמית כאצבע גדולה (לכן נקראת כך), גובה הפתח כארבעה מטרים ורוחבו כשלושה מטרים. צורתה המיוחדת של המערה הביאה לכך שסביבה הומצאה אגדה, שענק החדיר את אצבעו למערה בחיפוש אחר דבש. הדבורים עקצו את הענק, והאצבע התנפחה ורק בקושי רב חילץ הענק את אצבעו מהמערה הצרה.

ממערת אצבע אנו נמשיך במגמת טיפוס. השביל לא קל להליכה אך שווה כל מאמץ, כי בסוף המתלול נוכל לתצפת על העיר עתלית והמבצר וכמובן על היופי הבלתי נדלה של הים.

בדצמבר 2010 אירע אסון השריפה הגדול בכרמל. זה המקום בו אתם שוהים כעת, ותוכלו ודאי להתרשם שמאז ועד היום שוקם המקום וכמעט ואין זכר לשריפה הגדולה שגבתה חיים.

השביל עולה לאזור גב רכס אצבע, וממשיך מזרחה לעבר צומת שבילים שחור-אדום. כאן אנו נפרדים מסימון השבילים ופונים שמאלה בסימון השחור, היורד חזרה לנופי חורש. אחרי מאות מטרים, מגיע השביל לאזור אפיק נחל בוסתן. כאן פונה השביל חדות שמאלה וממשיך בירידה מתונה. בנקודה מסוימת מתרחב השביל, ולאחר מספר דקות נגיע לקידוח מים ואחריו צומת שבילים כחול-שחור. נמשיך  עם הסימון השחור שהופך לדרך עפר נוחה. בהמשך נפגוש שביל ירוק ולצידו מחסום לרכב. אנו נמשיך לפי הסימון השחור בתחום חניון פיתחת נחל אורן, ונחלוף לצד קידוח מים נוסף. כאן נפגוש שביל אדום (היורד ממעלה נחל אורן). באזור זה נמצא מטע יפה של זיתים. נחצה את אפיק נחל אורן ונשוב לרכב. מי שרוצה יכול כמובן להמשיך את הטיול למוחרקה.

ציוד מומלץ:

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

נעלי הליכה נוחות

מצלמה

ניתן לאכול ארוחת צהריים  בחניון המסודר

 

אפשר לשתף אותנו בחוויות באתר תחת הסימון "תגובות"

לשאלות ולייעוץ חינמי: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם : www.tiyoolim.com

נוף מרהיב לים | צילום איציק טהורי

נוף מרהיב לים | צילום איציק טהורי

פורסם על ידי