טיול לשבת: דוד וגוליית

תצפית מהתל | צילום איציק טהורי

תצפית מהתל | צילום איציק טהורי

הפעם נטייל בתל עזקה, למרגלותיו נערך הקרב המפורסם בין דוד לגוליית.

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים 

נרשום בווייז "תל עזקה", ולמי שאין תוכנת ווייז, יוצאים לכביש אחד לכיוון ירושלים, מתחברים לכביש 38 לבית שמש ולאחר מכן לכביש שמחבר בין שער הגיא לבית גוברין, ובצומת עזקה נפנה מערבה לכביש 383. נמשיך בנסיעה על הכביש, ולאחר כקילומטר וחצי נפנה על פי השילוט שמאלה (דרומה) לפארק בריטניה. לאחר נסיעה של כ-3 קילומטרים על כביש אספלט משובש וצר נגיע לרחבת החניה של תל עזקה.

עזקה מופיעה במקורות מספר פעמים: בספר שמואל א' מסופר על הקרב בין דוד וגוליית, מלחמת פלישתים במלכות שאול ושם נאמר "ויאספו פלישתים את מחנם למלחמה, ויאספו שוכה אשר ליהודה ויחנו בין שוכה ובין עזקה באפס דמים, ושאול איש ישראל נאספו ויחנו בעמק האלה". כשתהיו בתל התירו לדמיון להוביל אתכם, דמיינו את צבא הפלישתים חונה למרגלות התל ובעמק האלה חונה צבא ישראל.

ספרו לילדים בשפה שלכם את סיפור הגבורה בו ניצח דוד את גוליית. כשתפסעו בשביל ותגיעו לפסגה, תבחינו באבנים שעליהן חקוקים פסוקים הלקוחים מסיפור הקרב בין דוד לגוליית שנערך למרגלות התל. לכל אורכו של השביל יהיו ציטטות של סיפור הקרב. אקורד אחרון לסיפור הוא כמובן הרגע בו ניצח דוד החמוש במקלע מול הענק גוליית המכוסה במגנים ואוחז בחרב מאיימת, והוא מקלל ומאיים. סיפור הקרב בין דוד לגוליית הוא סיפור דרמטי ומרתק, על נער שהפך ביום אחד לגיבור ישראל ולדמות לחיקוי.

בראש התל מונחות אבנים ארוכות שמשמשות כמושבים למטיילים ועליהן חקוקים הפסוקים מסיפור הקרב. במרכז התל נמצא שעון שמש ענק, רחבת אבן המיועדת לתצפית היקפית עליה חקוקים הכיוונים והיישובים. עוד בתל נחשפו מערכת מערות מסתור שנחצבו בסלע קרטון רך והן מתקופת מרד בר כוכבא. הכניסה אליהן אסורה.

כל תל עזקה אפוף בסיפורי המקרא. כל שעליכם לעשות זה לטייל בשבילים, ליהנות מהפריחה ולהיות גאים במורשת שלנו. אתם מטיילים במקומות בהם לחמו מעטים נגד רבים ונגד כל הסיכויים – וניצחו.

את ארוחת הצהריים תוכלו לאכול במצפה משואה, המשקיף ביום נאה עד שפלת החוף.

ציוד מומלץ לטיול:

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

קרם הגנה

נעלי הליכה נוחות

מצלמה

מחצלת וארוחה לאלה שרוצים לאכול בשטח

לשאלות ולייעוץ חינמי: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם : www.tiyoolim.com

תל-עזקה650-טיול

מצפה משואה, סמוך לעזקה

 

פורסם על ידי