תלמידים שנפלטו מישיבות ילמדו שחיטה והייטק

מ"מ ראש העיר רפאל ברנז

מ"מ ראש העיר רפאל ברנז

בשנת הלימודים הקרובה תפעל בבת ים מסגרת חינוכית לתלמידים חרדים שנפלטו מישיבות – כך עולה ממכתב עליו חתום ממלא מקום ראש עיריית בת ים רפאל ברנז, שיזם את הרעיון. המכתב נשלח להורים שילדיהם לומדים במוסדות חינוך חרדיים בעיר.

"אסור לנו להתעלם מהנושא", הסביר ברנז להורים, "לא סוד הוא כי לא כל התלמידים מתחברים כראוי לישיבה בה הם לומדים, ומשם הדרך להתדרדר לאי שמירת תורה ומצוות קלה ומפתה". ברנז גם מציין כי נפגש עם רבנים, אנשי חינוך, הורים ותלמידים כדי לגבש פתרון לאותם תלמידים שנושרים.

את המסגרת החינוכית החדשה ינהל בשלב זה איתן בר לב, מנהל בית הספר "ברנקו וויס" בעיר. הרב אברהם ישראל, ראש כולל "אוהל אברהם", יהיה האחראי על "הרמה הרוחנית" בבית הספר. בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו שתי כיתות בלבד לגילאי 14-16, ועדיין לא ידוע איזה מבנה בעיר יוקצה להן.

"החלטנו בעיריית בת ים להקל על ההורים המתמודדים עם הצער הגדול של בן נושר, ואי"ה בשנת הלימודים הקרובה נפתח בבת ים בית ספר תורני בו הרמה הרוחנית תהיה מעולה ביותר, בסדר היום, בלבוש, בהתנהגות, בצוות החינוכי ובתכני הלימוד", מסביר ברנז להורים. לדבריו, התלמידים במסגרת החינוכית החדשה ילמדו מקצועות תורניים כמו שחיטה ומילה, אבל גם "מקצועות של חול – הייטק, מחשבים ותוכנה".

ברנז מדגיש במכתב להורים, כי המסגרת החינוכית החדשה אינה מהווה תחליף לישיבה, והיא מיועדת אך ורק למי שאופיו ותכונותיו אינם מאפשרים לו ללמוד בישיבה. לדברי ברנז, הקבלה למסגרת מותנית באישור ועדה רוחנית בראשות הרב אברהם ישראל. "קבלה זו תתאפשר לאחר למידת כל תלמיד ושיחה עם הוריו", מסביר ברנז, "זאת כדי לאפשר לכל מי שיכול ללמוד תורה בקדושה, בישיבה מתאימה לו, – לעשות כן".

מחשב-ותרנגול650

פורסם על ידי