תכנית שר החינוך לקידום האנגלית בבתי ספר בבת ים

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

בתי ספר מבת ים ישתתפו כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ח) בתכנית החדשה של משרד החינוך לקידום הוראת האנגלית. התכנית כוללת שורה רחבה של רכיבים שיוחלו על בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והחטיבות העליונות, כאשר היא נשענת על שלושה נדבכים מרכזיים: קידום השפה המדוברת, הצבת יעדים לשם הגדלת מספר התלמידים הלומדים במסלול מוגבר וחיזוק איכות ההוראה.

תוספת של שעות לימוד אנגלית מדוברת לכיתות ז' 

משרד החינוך יקצה לכיתות ז' תוספת של שעה שבועית כדי לפתח בקרב התלמידים מיומנויות לשיח דבור, חיזוק הביטחון ויצירה של שטף דיבור המאפשר לתלמיד לשאת דברים בפני חבריו לכיתה. התכנית תכלול תרגול של שיח באמצעות מונולוגים, עבודה בזוגות והתנסות חווייתית. התכנית זו תחל לפעול בשנה הקרובה גם בבת ים בבתי הספר הבאים: בית וגן דרכא, עירוני חשמונאים, עירוני שז"ר, תיכון המר דרכא ותיכון חדש דרכא.

חומרי הלמידה יכללו שלושה מרכיבים: Readers Theater – המחזת סיפורים בעזרת אמצעיים דרמטיים של אינטונציה ודגשים קוליים להגברת השטף בקריאה ודיבור, יחידות הוראה סביב ניתוח קטעי Ted talks, ובשלב האחרון הרצאות קצרות של תלמידים בעזרת אמצעי המחשה באורך של עד חמש דקות.

הרחבת מועדון הדיבייט בכיתות ט'

משרד החינוך יפעיל בשנה הקרובה 130 מועדוני דיבייט באנגלית לתלמידי כיתות ט', בכל רחבי הארץ. התכנית זו תפעל גם בבת ים, בתיכון המר דרכא.

הדיבייט מאפשר לתלמידים לתרגל אנגלית בצורה אקטיבית ואפקטיבית תוך פיתוח מיומנויות שפה דבורה. בנוסף, הדיבייט מפתח חשיבה ביקורתית, מקדם הבנה וקבלה של דעות אחרות והוא משמש כלי להבנת נושאים גלובליים ואקטואליים. באמצעות לימוד דיבייט, רטוריקה וקיום תחרויות בין בתי ספר, מושם דגש על סובלנות והקשבה מתוך נקודת הנחה כי "לכל מטבע יש שני צדדים" והדרך הטובה ביותר להבין את מהותו של כל נושא היא דיון בהיבטיו השונים.

פורסם על ידי