תיעוד וידיאו: כמה קשה למצוא חנייה בחופי בת ים

מתוך הסרטון

מתוך הסרטון

דקות ארוכות בילו איתן דסקל ובני משפחתו ברכבם כשביקשו להגיע בשבת האחרונה אל חוף הסלע בבת ים. למוד ניסיון, החליט איתן לתעד את הנסיעה ואת הקושי למצוא חנייה פנויה, וצילם סרטון בו ניתן לראות את טיילת בת ים עמוסה כלי רכב, כשרכבים חונים על המדרכה או בחנייה כפולה, או כשמכוניות עוצרות כך פתאום באמצע הכביש. המסר מבחינתו הוא – בת ים זקוקה לתחבורה ציבורית בשבת.

"עד שאני מגיע אל הים, אני כבר מותש לחלוטין", מסביר איתן דסקל את הסיבה להכנת הסרטון. "צריך שיהיה נוח להגיע לים, ומה שקורה בטיילת בת ים זה ממש כאוס. אנשים מחנים על המדרכה או עוצרים לרגע על הכביש לקנות משהו בפיצוציה. היה מאוד נחמד אם הייתה תחבורה ציבורית שמגיעה לים. אני אדם שלא נוהג לנסוע ברכב, אלא רק בסוף שבוע, כי אני מעדיף את התחבורה הציבורית. אם הייתה תחבורה ציבורית בשבת, לא הייתי משתמש ברכב כלל. בנוסף, הנפגעים מכך שאין תחבורה ציבורית הם גם האוכלוסייה המבוגרת, הנכים והנוער שזקוקים להסעה לים. מי שאין לו הסעה פשוט נתקע בבית בלי יכולת לצאת".

יש משהו שהפתיע אותך במהלך תיעוד הנסיעה?

"לצערי לא, זה דבר שחוזר על עצמו, הנסיעה הזאת והעומס. אזור הטיילת לא השתנה למרות שמשנה לשנה מספר הרכבים רק גדל. החניונים לא גדלים, לא נעשה שום שינוי כדי להכיל את כמות האנשים בצורה נכונה ונוחה. באזור חוף הסלע אין חנייה, אפילו בחניונים אין, ועד שאתה מוצא כבר מקום אתה נאלץ ללכת המון ברגל עד לים. זה גורם לך להגיע עצבני ולא בתחושה נעימה. יש גם את האופציה של להגיע מוקדם, לתפוס מקום וממש להילחם על המקום שלך, ואז זה ממש לא שבת רגועה או נעימה כפי שתכננת".

איתן דסקל | צילום: רונן דסקל

איתן דסקל | צילום: רונן דסקל

פורסם על ידי