בת ים הוכרזה כאחת הרשויות החופיות הנקיות בישראל

צילומים: חמוטל כהן

צילומים: חמוטל כהן

עם סיום שנת 2017 ביצעו במשרד להגנת הסביבה בדיקת ניקיון בחופי ישראל. על פי ממצאי הבדיקה מה-15 בינואר, שנערכה ב-66 רצועות חוף ברשויות חופיות לאורך המדינה, עולה כי החופים של בת ים הם בין הנקיים ביותר עם ציון של 96 מתוך 100.

"מדד חוף נקי" הוא חלק מתוכנית ניטור כוללת של המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו נשלחים מפקחי המשרד לבדוק את נקיונן של 66 רצועות חוף לאורך כ-150 ק"מ בכלל הרשויות החופיות בים התיכון ובמפרץ אילת.

על פי  נתוני "מדד חוף נקי", בשנים האחרונות קיימת עלייה במודעות הציבור לחשיבות השמירה על החופים, שכן כ-60% מהפסולת בים ובחופים הוא ביבשה – כלומר בציבור המבלה בחופים ומשאיר אחריו לכלוך כמו בקבוקי שתייה, כלים חד-פעמיים, קשיות, שקיות ניילון, שאריות מזון, בדלי סיגריות ועוד.

לבת ים רצועת חוף של 2.4 ק"מ אשר זוכה לשבחים ולפרסים במרוצת השנים האחרונות. מעיריית בת ים נמסר כי אגף החופים בעירייה מבצע מבצעי ניקיון יזומים במהלך כל השנה ובעיקר לקראת פתיחת עונה הרחצה הרשמית. בנוסף, בבת ים הוקמה בקיץ 2015 "סיירת מרחב" – פרויקט ייחודי שזכה להצלחה רבה. במסגרת הפרויקט מועסקים בני נוער במהלך חופשת הקיץ כסיירים בחופי הים, שם הם מבצעים  איסוף אשפה קלה, מחלקים שקיות אשפה ומאפרות למתרחצים ומקיימים הסברה בנושא חשיבות השמירה על הניקיון של חופי הים.

על פי המדד של המשרד להגנת הסביבה, בנוסף לבת ים הרשויות החופיות הנקיות ביותר לשנת 2017 הן אילת, אשדוד, מטה אשר, תל אביב וג'יסר א-זרקא. הרשויות החופיות המלוכלכות ביותר בשנת 2017 הן: גן רווה, חוף הכרמל, טירת הכרמל, חוף אשקלון וחיפה.

פורסם על ידי