תושבים בשד' העצמאות: ערבים השתלטו לנו על הגינה

הגינה בשד' העצמאות | צילומים טלי בנדו לאופר

הגינה בשד' העצמאות | צילומים טלי בנדו לאופר

תושבים המתגוררים בשדרות העצמאות טוענים כי בני נוער ערבים "השתלטו לנו על הגינה", וכי התנהלותם אלימה ומטרידה אותם.

ש', תושב הרחוב ואב לארבעה ילדים בגילאי 5-9, טוען כי בחודש האחרון החלו עשרות בני נוער ערבים לפקוד בשעות הערב את גינת המשחקים ומתחם מתקני הכושר בשדרות העצמאות 10. "לו רק היו יושבים שם ומבלים בה, זו לא הייתה בעיה. אבל במוצאי שבת, כאשר מישהו ביקש מהם לשמור על השקט, התפתח במקום ויכוח קולני שכמעט הפך לתגרה לולא הגעתה המהירה של ניידת משטרה שהוזמנה על ידי השכנים", הוא אומר.

הבעיה היא היותם ערבים?

"אין לי בעיה עם זה שהם ערבים, ממש לא. יש לי בעיה עם זה שהם נוסעים באופנים חשמליים בשדרה ומסכנים את ילדנו והעוברים והשבים. יש לי בעיה עם זה שכל מילה שנייה שלהם זו קללה והילדים שלנו צריכים לשמוע, הם מדברים בקולי קולות והאווירה לא נעימה, אפילו קצת מפחיד. הרבה שכנים הפסיקו להגיע לגינה. בימים ממש קרים הם נכנסים לחצרות הבניינים הסמוכים, צועקים בקולי קולות, צוחקים, מעשנים, ממש מפריעים את מנוחתנו. לא פעם אנחנו מזמינים משטרה שאכן מפנה אותם, אבל אחרי זמן מה הם חוזרים".

ניסיתם לשוחח איתם?

"זה לא עזר. אחד השכנים ניסה לדבר איתם וכמעט הותקף. החשש הוא תמיד מתקיפה, היום רוצחים אנשים על שטויות. בערב שישי שעבר הם הפעילו מוזיקה עם רמקולים גדולים עד שהמשטרה באה והכריחה אותם לסגור את המוזיקה. כשהשוטרים הלכו הם שברו בקבוקי זכוכית וכל הגינה הייתה מלאה זכוכיות. קשה לנו לחיות ככה".

גם ו', אם לשתי בנות קטנות, המתגוררת ברחוב, מוטרדת מהמצב. "אנחנו כל הזמן מתקשרים לפיקוח ולמשטרה, מהפיקוח אמרו לנו שבאופניים רק המשטרה מטפלת, ואנחנו כל פעם מזמינים אותם אבל זה לא מונע מהנערים האלו לחזור. אנחנו אובדי עצות, מפחיד אותנו שיקרה משהו גדול יותר, קטטה עם סכין או משהו כזה".

תגובות:

ממשטרת מרחב איילון נמסר בתגובה: "כל האירועים אשר נפתחו לגבי אותו המקום – טופלו כנדרש. עם זאת, אתמול, יום ראשון, נוצר קשר עם השוטר הקהילתי אשר אמון על אזור הטיילת והסביבה, משה אלמליח, על ידי נציג התושבים, נקבעה פגישה עם התושבים והשוטר הקהילתי החל כבר בפעילות יזומה במקום אשר הובילה בין השאר לתפיסתו של קטין תושב יפו אשר חשוד בגניבת אופניים. המשטרה תמשיך ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה ובשילוב כוחות אחרים על מנת להמשיך ולהעניק ביטחון לאזרח הנורמטיבי".

מעיריית בת ים נמסר: "תודה שהסבתם את תשומת לבנו, הפיקוח והשיטור העירוני יתגברו את סיוריהם בגינה. בכל מקרה של הפרעה לסדר הציבורי יש לדווח בזמן אמת למוקד העירוני בטל' 107 ולמקום ישלח פקח".

פורסם על ידי