תביעת פינוי נגד בית הכנסת של ניצולי השואה

בית הכנסת | צילום: אפרת שרון

בית הכנסת | צילום: אפרת שרון

עיריית בת ים הגישה לאחרונה תביעת פינוי נגד עמותת "בית הכנסת המרכזי נצח ישראל ניצולי השואה בת ים", המפעילה את בית הכנסת "נצח ישראל" ברח' ירושלים 67 בעיר, ונגד שניים מחברי ועד העמותה, יוסף יוסף ולנציאנו נתן. העירייה דורשת כי הקומה התחתונה של בית הכנסת יוחזר לחזקתה.

בכתב התביעה מציינת העירייה כי היא בעלת השטח בגודל 2,275 מ"ר עליו נבנה בית הכנסת. במקום הוקם מבנה בעל שתי קומות, כאשר הקומה העליונה לטענתה ניתנה לוועד בית הכנסת ולמתפללים בו. לטענת העירייה, במשך שנים אכן נעשה בו שימוש, אך בשנים האחרונות ציבור המתפללים התמעט וכעת ישנה פעילות רק בסופי שבוע.

על פי העירייה, הנתבעים החלו להשכיר את הקומה התחתונה לשימוש מסחרי, זאת ללא קבלת אישור ממנה ובניגוד למטרה שלשמה ניתנה להם הרשות לעשות שימוש בבית הכנסת. העירייה טוענת כי חרף דרישות חוזרות ונשנות מצדה, חברי ועד העמותה מסרבים לפנות את הקומה התחתונה.

בנסיבות אלו, טוענת העירייה, היא זכאית כבעלת השטח והמבנה לפנות את הקומה התחתונה ולהחזיר את החזקה בה לידיה. העירייה ציינה בתביעתה כי היא שומרת על זכותה להגיש תביעה כספית נפרדת נגד הנתבעים או נגד מי שעשה שימוש בקומה התחתונה.

חברת המועצה קטי פיאסצקי, שפועלת רבות למען בית הכנסת בשנה האחרונה, לאחר שעוקל חשבונם בבנק מאחר שחויב בארנונת עסקים, אמרה היום: "מדובר בתביעה הזויה לחלוטין. בית הכנסת עומד כבר עשרות שנים ומנציח את זכרה של השואה וקורבנותיה. צר לי שעיריית בת ים ממשיכה לרדוף אחר אנשים שהצליחו להינצל מהנורא מכל. אין לי ספק שבית המשפט יעשה צדק וישים סוף למסע ההתעמרות של עיריית בת ים בבאי בית הכנסת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית בת ים רואה חשיבות גדולה בקיומם של בתי כנסת ולשם כך מקצה נכסים עירוניים שפטורים מתשלום ארנונה ומים. לצערנו, גורמים בבית הכנסת עשו שימוש במרתף הבניין והשכירו אותו לחברה למוצרי חשמל למטרות רווח, וכל זאת ללא אישור העירייה ומבלי לשלם מיסים כמתחייב בחוק. אין בכוונת העירייה להפסיק את פעילות בית הכנסת, ודרישת הפינוי היא אך ורק על המרתף, שיוקצה ככל הנכסים הציבוריים לטובת הציבור הרחב ולא למטרות עסקים פרטיים".

פורסם על ידי