רוב המועמדים לניהול שז"ר ורמות – ויתרו על התפקיד

אסתר פרון, יו"ר ועדת האיתור | צילום: טלי בנדו לאופר

אסתר פרון, יו"ר ועדת האיתור | צילום: טלי בנדו לאופר

אתמול (ראשון) התכנסה ועדת המכרזים של עיריית בת ים כדי לראיין את המועמדים לניהול בתי הספר השש-שנתיים שז"ר ורמות, אולם מתוך 14 אנשי חינוך שניגשו למכרז – רק ארבעה טרחו להגיע לראיון. ועדת איתור בראשות מחזיקת תיק החינוך בעירייה אסתר פרון תבחר בקרוב את השניים שיזכו בתפקידים.

"חלקם הגדול של המועמדים לא הגיע (לראיון) כי הם בחרו להישאר בבתי הספר בהם הם מלמדים או מנהלים", אמרה היום מחזיקת תיק החינוך אסתר פרון. "בוודאי שמלחיץ את כולנו העובדה שאנחנו כבר בסוף חודש יולי ולא מינינו לשניים מבתי הספר הטובים בעיר אנשי מקצוע טובים שינהלו אותם, אבל יש תאריך קדוש, הראשון בספטמבר, בו מוכרחים לשבת מנהלים במוסדות האלו. אני בטוחה שנביא את האנשים הטובים ביותר לתפקיד".

לדברי פרון, המשימה למנות מנהלים אינה פשוטה כפי שנדמה. "אפילו נציגי משרד החינוך שנכחו אתמול בוועדה, אמרו שזה לא קל מאחר שחלק מדרישות הסף הן לעבור את מכון 'אבני ראשה' (תכנית להכשרת מנהלי בתי ספר). על פי משרד החינוך, המספר של אלו שעוברים אותה לא גדול. בעיני זו לא הסיבה היחידה. אני חושבת שמעמד המנהל נשחק מבחינת כלכלית ומבחינה אוטונומית, יש להם הרבה יותר אחריות מאי פעם ומורה עם ותק של 20 שנה מקבל שכר גבוה משל מנהל, אז למה להכניס ראש בריא למיטה חולה? קשה מאוד למצוא מנהלים טובים, אבל אני בטוחה שנמצא את הטוב ביותר עבור בתי הספר שלנו ובזמן".

פורסם על ידי