פשקווילים נגד אוטובוס השבת נתלו ברחבי העיר

הפשקוויל שהופץ בבת ים

הפשקוויל שהופץ בבת ים

בסוף השבוע הודבקו בפינת הרחובות הגבול ושדרות ירושלים כמו גם במקומות נוספים ברחבי בת ים פשקווילים נגד פעילותו של "אוטובוס השבת" – הרי הוא קו 18 שמפעילה אגודת "נוע תנוע" בשבת.

הפשקוויל, אשר אינו מפרט את שמות מחבריו וחתומים עליו "רבני העיר ותושביה", נושא איום מרומז כי בכוונת מחבריו לפעול בעניין. וכך נכתב בו: "זעקת השבת, כואבים ומזועזעים על פירצת השבת אשר נוצרה בעירנו בת ים בדבר האוטובוס שמקיים נסיעות בעצם יום השבת מעירנו לת"א. במשך שנים רבות נשמרה בעירנו צביונה של השבת, וכל תושבי העיר על כל גווניה כיבדו אלו את אלו. אבותינו ורבותינו מסרו את נפשם למען השבת ולא ניתן שכבוד השבת יחולל כך בראש חוצות. אנו מוחים בכל תוקף על קדושת השבת ולא נעבור על כך לסדר היום. הציבור מתבקש לעבור אחר הפרסומים בדבר הפעולות שיוחלט לנקוט בעניין".

כזכור, קו 18 בגרסת השבת החל לפעול בעיר לפני כשלושה שבועות. לפני שבוע נזרקו לעברו אבנים עת נסע ברחוב אנילביץ'. לאוטובוס נגרם אז נזק קל ונהגו הגיש תלונה במשטרה.

אבי אריה, פעיל חברתי ותושב האזור, ציין כי הופתע לראות את הכרזה המדוברת. "כתושב חילוני בעיר, הרגשתי תחושת אי נוחות, שכן חילונים ודתיים בבת ים חיים בדו קיום. המודעה, יחד עם יידוי האבנים בשבוע שעבר על האוטובוס של נוע תנוע, מסמנת מגמה מדאיגה של הקצנה. המודעה יוצאת כנגד יוזמה פרטית שאינה ממומנת מכספי ציבור. לאור עומסי התנועה הכבדים לאורך חוף הים של בת ים בימי שבת, השירות הזה לא רק שאינו מגדיל את חילול השבת בעיר אלא להפך, יכול להקטין את כמות הרכבים הפרטיים ובכך להקטין את חילול השבת".

"הכרזות הללו אינן קשורות כלל וכלל למועצה הדתית", אמר יושב ראש המועצה הדתית בני אלחרר, "על אף שאנו מצרים על הפעלת קו תחבורה בשבת, דרכנו היא בהידברות ומה שינחו אותנו רבותנו".

גם הרב יעקב רוזין, האמון על השכונות בצד המזרחי של העיר, הופתע לשמוע על הפשקווילים. "אני נפגשתי עם ראש העיר, שוחחנו על הנושא הזה של האוטובוס בשבת ואני סומך עליו. אני עצמי הופתעתי מהעניין, אני לא מכיר את זה בכלל ואין לי מושג מי האחראי לכך".

"נוע תנוע פועלת ללא מטרות רווח כדי לאפשר לכל מי שרוצה וצריך להתנייד בשבת, בנוחות ובמחיר שפוי",  מסר מייסד "נוע תנוע" רועי שוורץ תיכון, "אנחנו מאמינים שלכל אחד צריכה להיות את הזכות לבחור איך לחיות את חייו, ועל כן נמשיך לפעול בנחישות, בכל שבת ברציפות, כדי לתת מענה לתושבי בת ים המעוניינים לנסוע בשבת בחופשיות. אנו מזמינים את כולם לשיח פתוח איתנו על הצורך האדיר בתחבורה בשבת ועל ההשפעה החיובית שתהיה לה על החיים של כולנו בהיבטי הפחתת פקקים, תאונות דרכים וזיהום אוויר".

איך אתה מסכם שלושה שבועות של פעילות? ישנה היענות?

"כמובן שלוקח זמן עד שכולם מכירים את השירות, אבל יש היענות גבוהה הרבה יותר משציפינו".

פורסם על ידי