בחודש הבא קו 18 יחל לפעול בשבת

רועי שוורץ תיכון | צילום אביחי לוי

רועי שוורץ תיכון | צילום אביחי לוי

הצלחה כבירה לאגודה השיתופית "נוע תנוע", שגייסה תרומות מהציבור בעזרת אתר האינטרנט "הד סטארט" לשם הפעלת קווי אוטובוס בשבת. האגודה ביקשה לגייס מימון בסך 180,000 שקלים לשם הפעלת קו 18 בבת ים בשבת, ובפועל הצליחה לגייס כ-267,000 שקלים.

"גייסנו כספים משום שקו אוטובוס בדרך כלל אינו מלא מיומו הראשון, לוקח זמן עד שאנשים סומכים עליו ומאמינים בו", אומר מייסד ויו"ר האגודה רועי שוורץ תיכון, "לאחר שעברנו את ה-180,000 שקלים, הצבנו יעד המשך כדי לאפשר לחיילים לנסוע חינם בקווים 63 בגבעתיים, ר"ג ות"א וב-18 בבת ים-ת"א ועמדנו בו. היעד השני היה להנפיק 20,000 כרטיסי נסיעה חינמיים לאוכלוסיות חלשות וגם זה יעד שעמדנו בו. היעד הבא הוא להגיע אל 290,000 ₪, כשזה יקרה נעשה קו שיפעל בחודשי הקיץ לבחירת הציבור. המטרה היא לאפשר לכמה שיותר אנשים להתנייד בשבת, כאשר לאחר מכן אנשים יבינו כמה שזה טבעי ונורמלי לעשות זאת, כמו שקורה עכשיו ברמת גן ובגבעתיים הרצון הוא שבהמשך המדינה תיצור קווי אוטובוס ותממן אותם בעצמה".

מעבר לתמיכה הגורפת, ישנן תגובות אחרות?

"מועטות, משהו כמו אחת מחמישים וגם הן ברובן נקודתיות, כמו כאלו שהיו רוצים מיניבוסים כדי שזה יהיה פחות מרעיש. אבל התגובות החיוביות עצומות. היה חבר כנסת מש"ס שרצה לשנות את החוק כדי שלא נוכל לפעול יותר, זה לא הגיוני. מדברים על סטטוס קוו שכל הזמן משתנה, אם ישנו את החוק זה בהחלט שינוי שלו. אנשים חושבים שאם הם לא רוצים לצאת מהבית אז אף אחד לא רוצה, זה אותה גישה שאנשים נפגעים מאישה שמניקה בחוץ, איך מישהו יכול להיפגע מפעילות של אדם אחר שלא נוגעת בו? זה מגוחך".

מהו היעד הבא?

"להגיע ל-290,000 שקלים זה בהחלט מאתגר ומשם נראה כבר. התרחבנו פי שלוש תוך שנה שזה עצום. בחודש מאי נתחיל להפעיל את קו 18 בבת ים, כאשר הרצון הוא להפעיל שני קווים בקיץ. חשוב לי שנתמקד בהפעלתם ולבסס את זה. אפשר כבר מחר בבוקר להפעיל עשרה קווים אבל  יותר נכון להפעיל מס' מצומצם ולגייס את מירב במאמצים שהם יצליחו".

רוצים לתרום לפרויקט תחבורה בשבת? https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22462

פורסם על ידי