עיריית בת ים תשלם 5 מיליון שקל למשפחת עמרה

קרקע המחלוקת

קרקע המחלוקת

ברוב של 17 חברי מועצה שהצביעו בעד ו-2 מתנגדים, מועצת עיריית בת ים אישרה בישיבתה אתמול [רביעי] הסדר פשרה עם בני משפחת עמרה מבת ים ולפיו העירייה תשלם לבני המשפחה 5 מיליון שקלים.

מדובר בסיפור שהחל לפני כ-20 שנה. אב המשפחה מכלוף עמרה קיבל רשות מעיריית בת ים לשבת על קרקע ברחוב הקוממיות בעיר. הוא הקים עליה סככה לממכר אבטיחים ועם השנים שדרג את המקום לבית מגורים ועסק. בשנת 2013 הגישה נגדו העירייה תביעת פינוי לבית משפט השלום בתל אביב, ובמקביל הגישה נגדו כתב אישום בגין חריגות בנייה והפעלת עסק ללא רישיון. במסגרת ניהול התביעה בבית המשפט הופנו הצדדים להליך גישור, במהלכו נדרש שמאי להעריך את שווי הקרקע. הקרקע הוערכה בשווי 5 מיליון שקלים, וכך גובשה הצעת פשרה לפיה כל ההליכים נגד בני משפחת עמרה יבוטלו, והעירייה תשלם להם פיצוי בסך 5 מיליון שקלים תמורת פינוי הקרקע.

במהלך ישיבת המועצה, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד חנה כהן שפכה אור על הנושא לטובת חברי המועצה הצעירים שלא הכירו את המקרה, ואף ציינה כי לעירייה יש סיכוי לא רע לנצח בבית המשפט, אם המועצה תחליט שלא לאשר את הסכם הפשרה ולהביא את הסכסוך להכרעה שיפוטית. חברי המועצה קטי פיאסצקי ואיתי קרמר התנגדו לאישור הסכם הפשרה וטענו כי זה לא הגיוני שהעירייה תשלם פיצוי לפולש שעובר על החוק רק כדי שיתפנה מהקרקע.

עו"ד כהן השיבה כי יש לקחת בחשבון שנדרש פינוי מהיר, מכיוון שיש תכניות בינוי על אותה קרקע כמו למשל של הרכבת הקלה. חבר המועצה קרמר שאל את עו"ד כהן מה הסיכוי שהעירייה תנצח בכזה משפט, והיא ללא היסוס היא ענתה "100%". למרות זאת, 17 חברי מועצת העיר הצביעו בעד הסכם הפשרה, במסגרתו כאמור 5 מיליון שקלים ישולמו למשפחת עמרה עבור פינוי הקרקע. שניים, פיאסצקי וקרמר, הצביעו נגד.

"אני מברכת על החלטת המועצה, אשר מצאה לנכון לסיים את הסיפור הארוך של משפחת עמרה ולפצות אותם על תקופה מאוד ארוכה, כל זאת מבלי להזדקק להליכים משפטיים ממושכים", אמרה עורכת הדין של משפחת עמרה, כנרת שמיר מסיקה.

המקרה הזה קצת מקומם, הוא פלש וקיבל על כך פיצוי כספי גבוה.

"בואי נשים דברים על דיוקם. הוא קיבל רשות מהעירייה, ויותר מזה, הוא אפילו התבקש להיות בשטח שיש בו המון חולות ובעצם היה פרוץ ופתוח. בהתחלה ניתן לו מקום לעבוד בו ולשקם אותו, ולאחר מכן הוא התבקש לשמור על השטח שהיה אזור שגנבי חולות הגיעו אליו לא מעט. הוא שירת את העיר והעירייה, לכן מוצדק שהוא מקבל את הפיצוי הזה".

אבל הוא הקים שם אימפריה.

"זה קיוסק שהוא בית עסק ומגורים. ההצעה הכספית הגיעה לאחר שהיה בשטח שמאי, שהעריך את שווי הפינוי של המשפחה בסכום הזה".

עו"ד כנרת שמיר מסיקה

עו"ד כנרת שמיר מסיקה

פורסם על ידי