סגנית ראש העיר תובעת את העירייה על הלנת שכר

אסתר פירון | צילום: טלי בנדו לאופר

אסתר פירון | צילום: טלי בנדו לאופר

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, אסתר פירון, הגישה לפני כשלושה חודשים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעה כספית נגד עיריית בת-ים בגין אי תשלום שכרה.

לטענת פירון, היא נבחרה ב-11 בפברואר 2014 לסגנית ומ"מ ראש העיר, וב-3 בספטמבר 2015 קבע בית המשפט העליון כי מינויה זה נעשה בניגוד לכללי המשפט המינהלי. פירון טוענת כי העירייה דרשה ממנה שתחזיר את כל השכר שקיבלה בתקופת כהונתה, והיא אכן השיבה לעירייה עד כה 163,860 שקל ועתידה להשיב 16,627 שקל נוספים.

בתביעתה טוענת פירון, כי דרישת העירייה להשבת השכר היא דרישה "חסרת בסיס משפטי" ולכן היא מבקשת שבית המשפט יורה לעירייה להשיב לה את הסך של 163,860 ש"ח בתוספת פיצויי הלנת שכר.

בכתב ההגנה טוענת העירייה, כי "מאחר ונקבע כי לא היה בסיס בדין לשלם לפירון את משכורתה בתקופת הביניים, ונקבע במפורש כי כספים אלה לא יכולים להיגרע מהקופה הציבורית, הרי שעל העירייה חלה החובה לפעול על פי פסיקת בית המשפט העליון, לדרוש כספים אלה ששולמו לפירון והיא מחויבת להשיב לעירייה את המשכורות ששולמו לה בזמנים הרלוונטיים".

עוד טוענת העירייה בכתב ההגנה, כי פנתה למשרד הפנים באוקטובר 2015 בבקשה לקבל את עמדתו בעניין. תשובתו הייתה, כך לפי העירייה, היא כי העירייה הייתה זכאית לדרוש את כל התשלומים ששילמה לפירון. בנוסף טענה העירייה, כי ללא הסכמת הממונה על השכר באוצר לא תוכל להשיב לפירון את הכספים המגיעים לה, לטענתה, כאמור בתביעה, ועל כן נדרש צירופו כצד להליך המשפטי. פירון התנגדה לבקשה זו. השבוע קבע בית המשפט כי הממונה על השכר באוצר ומשרד הפנים ימציאו עמדתם בעניין.

פורסם על ידי