מתקני גניזת עלוני קודש יוצבו ברחבי העיר

בית העלמין | צילום: סוזי בן שושן

בית העלמין | צילום: סוזי בן שושן

משבר גניזת עלוני הקודש בבת ים בא לידי פתרון: חברה קדישא תמשיך לגנוז אותם, כאשר מתקני גניזה יוצבו בחמש נקודות ברחבי העיר ונקודת האיסוף הוותיקה בבית העלמין תתבטל.

רקע למשבר: את העלונים המופצים בבתי הכנסת בהן מצוינות בדרך כלל מילים כמו אלוקים, קב"ה וכיוצ"ב, אסור לזרוק בסיום הקריאה לפחי האשפה או מכלי איסור נייר למחזור רגילים. יש לפנותם אל מתקן גניזה, שבמשך שנים רבות ניצב בפתח בית העלמין חולון בואכה בת ים. על פינוי וגניזת החומרים הייתה אמונה חברה קדישא, שמסיבות תקציביות החליטה להפסיק את מתן שירות הגניזה.

"לפני כחודשיים הבינו בחברה קדישא שהם מבזבזים 400,000 שקל בשנה על גניזת חומרים המובאים לבית העלמין, ולכן הוחלט שהם סוגרים את השירות", מסביר סגן ראש העיר וממלא מקומו, רפאל ברנז. "איך זה הגיע לכמות גדולה כל כך של חומרים? הם הבחינו כי בעלי עסקי דפוס מפנים את העודפים שלהם לבית העלמין, מכל ערי הסביבה, כך שכמות החומר הפכה לעצומה ובלתי נתפסת. ואז נעשתה החלטה שרירותית ביום בהיר אחד על ידי מנכ"ל חברה קדישא ת"א-יפו אברהם מנלה, שהוא מפסיק את שירות הגניזה. כשנודע לי על כך, קבעתי איתו פגישה דחופה ובה נכחו גם ראש העיר יוסי בכר ויו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר".

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר הוסכם לבטל את נקודת הגניזה בבית העלמין, ולהציב במקביל חמישה מתקני אחסון לעלוני קדושה שיהיו צמודים לבתי כנסת ברחבי העיר. "אני חושב שהסיכום הזה מצוין לתושבי העיר", אומר ברנז, "המתקנים יהיו קרובים לבתי כנסת בעיר ולא צריך לנסוע יותר כדי להביא חומרים לגניזה. אני רוצה להודות לראש העיר על שיתוף הפעולה בנושא".

סוף לשירות הגניזה בבית העלמין | צילום: טלי בנדו לאופר

סוף לשירות הגניזה בבית העלמין | צילום: טלי בנדו לאופר

פורסם על ידי