משרד התחבורה מתכנן: 3 קווים של מוניות שירות יפעלו בבת ים

תמונת המחשה

תמונת המחשה

משרד התחבורה פרסם השבוע לעיון והערות הציבור את רשימת הקווים החדשים המוצעת במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות, הכוללת בין היתר שלושה קווים שיפעלו בבת ים.

על פי התכנית, הרפורמה בענף המוניות תחול על 117 קווי מוניות חדשים וקווים קיימים משודרגים. הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, מתוכם ארבעה אשכולות חדשים, בהם אשכול אילת, בקעת אונו, חולון-בת ים ואזור יהודה ושומרון. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל לכ-2,500 מוניות.

כיום פועלות מוניות השירות בעיקר במסלולים זהים או דומים לקווי אוטובוסים עתירי נוסעים. הנוסעים בוחרים במוניות השירות בזכות זמן הנסיעה הקצר יותר לעומת אוטובוס העוצר בתחנות רבות יותר, נוחות הנסיעה וגמישות העצירה לאורך המסלול.

ממשרד התחבורה נמסר כי הרשימה החדשה כוללת קווים שבתכנון מסלולם ניתן דגש לשירות למוקדים עתירי פעילות: מרכזי תעסוקה ופנאי, מוסדות לימוד, מוסדות אקדמיים, בתי חולים, תחנות רכבת, תחנות מרכזיות ועוד. שר התחבורה הוסיף כי הרחבת שירות המוניות לאזורים נוספים ולקהלים חדשים תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

הרפורמה מתייחסת ל-63 קווים חדשים במחוז מרכז, ש-3 מהם יפעלו על פי המוצע גם בבת ים. ואלה מסלולי הקווים:

קו 13.1 – יס פלאנט ראשל"צ, שד' מרילנד, שד' רחבעם זאבי, לישנסקי, רח' הקוממיות בת ים, רח' יוספטל, רח' בלפור, יפת, טיילת ת"א. קו זה מגיע בין היתר גם לחופי בת ים ולתחנת הרכבת קוממיות.

קו 13.2 – קאנטרי בת ים, רח' ניסנבאום, יוספטל, בלפור, שד' ירושלים יפו, בן צבי, לבון, שוקן, העליה, אלנבי, המלך ג'ורג', בי"ח איכילוב, מסוף ארלוזורוב. קו זה מגיע בין היתר גם לקניון בת-ימון.

קו 13.3 – א.ת. חולון, רח' גולדה מאיר, ההסתדרות, הופיין, שד' יוספטל בת ים, רח' מבצא סיני, רח' אנילביץ, שד' העצמאות, שד' ירושלים יפו, בי"ח וולפסון. קו זה מגיע בין היתר גם לתחנת הרכבת יוספטל.

באתר האינטרנט של משרד התחבורה הציבור יכול לצפות ברשימה המוצעת ובמפות הקווים ולהגיש את התייחסותו והערותיו עד לתאריך 1 בפברואר 2018 באמצעות טופס מקוון שנמצא באתר.

פורסם על ידי