האם בת ים מוותרת על סלילת נתיבי תחבורה ציבורית בעיר?

צילומים: ארגון "15 דקות"

צילומים: ארגון "15 דקות"

"יוסי בכר, אל תתקע את התחבורה הציבורית" – כך קורא ארגון צרכני תחבורה ציבורית "15 דקות", שאף פרסם עצומה בנושא. לטענת הארגון, ראש עיריית בת ים החליט לאחרונה להתנתק מפרויקט התחבורה הציבורית "מהיר לעיר", כשנה אחרי שהחליט להצטרף אליו. פרויקט "מהיר לעיר" הוא פרויקט של משרד התחבורה המנסה לחלץ את גוש דן מהפקקים באמצעות מתן העדפה לתחבורה ציבורית. במסגרת הפרויקט, אליו הצטרפו 18 ערים בגוש דן ובהן בת ים, יחוברו הערים בנתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית בלבד.

לטענת יוסי סעידוב, מייסד ודובר ארגון "15 דקות", השבוע פנה סמנכ"ל שפ"ע בעיריית בת ים, אייל דפנה, אל רכזת תחום הקהילה בפרויקט לרה פארן, ואמר לה כי עיריית בת ים החליטה שלא להשתתף בפרויקט "מהיר לעיר". מכתב בעניין נשלח גם למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר. "חשוב לי להסביר שמדובר בפרויקט מדהים שייטיב עם תושבי גוש דן וכמובן עם תושבי בת ים", אומר סעידוב, "זו פגיעה בתושבים ובתחבורה הציבורית. כולנו תקווה שעיריית בת ים תחזור בה ותישאר בפרויקט".

לטענת הארגון "נתיבי תחבורה ציבורית נהוגים בכל העולם והופכים את התחבורה הציבורית למהירה ויעילה כיוון שהם עוזרים לה לעקוף את הפקקים. לצערנו, יוסי בכר שינה את דעתו ומפחד מפגיעה ברכב הפרטי וכעת הוא מעוניין לסגת מתכנית 'מהיר לעיר' ולא להקצות נתיבים לתחבורה ציבורית. יוסי בכר מתעלם מן העובדה שיותר מ-40% מתושבי בת ים נוסעים בתחבורה ציבורית לעבודה ושקווי תחבורה ציבורית מרכזיים מאוד בגוש דן (כמו קו 1, 25, 18, 40, 125 ועוד) נוסעים בעיר. יוסי בכר גם טומן את ראשו בחול ומתעלם מן העובדה שגוש דן נמצא במשבר תחבורתי חמור, הפקקים הולכים ומתארכים ולפי התחזיות בעוד מספר שנים מועטות נבלה עוד שעה כל יום בפקקים".

בעיריית בת ים טוענים מנגד כי לא ביקשו שלא להיכלל בפרויקט, אלא רק לדון בו מחדש, בתכנונו ובמזעור נזקים שיבואו בעקבותיו. במכתב שנשלח מעיריית בת ים אל משרד התחבורה צוין: "עיריית בת ים מעוניינת בקידום העדפה לתחבורה ציבורית בעיר. עם התקדמות התכנון של הפרויקט הוצגו מספר פרמטרים מהותיים שכוללים ביטול 285 חניות, נתיב תחבורה ציבורי שמאלי אשר טרם הוכר כבטיחותי, ביטול פניות שמאלה רבות והפיכת רחוב מרכזי לחד סטרי. לאור זאת מבקשת עיריית בת ים לבחון מחדש את התכנון בעיר".

פורסם על ידי