מורה בתיכון "רמות" למבקר המדינה: הפכתי יעד לרדיפה

צילום: איתן טל

צילום: איתן טל

ב', מורה ותיקה בתיכון "רמות" בבת ים, פנתה לאחרונה למבקר המדינה יוסף שפירא ולשר החינוך נפתלי בנט בבקשה להגן עליה מפני פיטורים. זאת לטענתה על רקע כתבה בערוץ 2, ששודרה בחודש מאי ובה נטען כי מורים בתיכון רמות קיבלו הוראה לתקן ולשפר את ציוני בחינות המגן של התלמידים.

לטענת ב', בעיריית בת ים מייחסים לה את הדלפת העניין לערוץ 2, מכיוון שהיא הודתה שכתבה מכתב תלונה בנושא תיקון ציוני מגן – מכתב שנשלח לדבריה עוד בחודש אפריל למשרד החינוך, לעירייה ולגורמי חינוך שונים, ובהמשך הודלף לערוץ 2. ב' טוענת כי לא היא זו שהדליפה את מכתב התלונה לתקשורת, אלא רק "פניתי בתוך המערכת להעיר על בעיה שנראתה לי. אני לא פניתי לתקשורת".

במכתבה אל שר החינוך בנט טוענת ב', כי בעקבות שידור הכתבה "עיריית בת ים פתחה בהליכי תחקור עניין ההדלפה לתקשורת, והחל מסע חקירות של מורים בשטח בית הספר, הכפשות והפחדות…מורות שקבלו על מדיניות הטיית הציונים בבית הספר הפכו יעד לחקירה ורדיפות". לטענת ב' במכתבה, "נדרשתי להגיע לשתי חקירות והואשמתי בהאשמות חסרות שחר על ההדלפה לתקשורת".

בהמשך נקבע למורה ב' תאריך לשימוע "במגמה להכשיר הליך פיטורין", כך לטענתה. "האם כך ייעשה למי שפועל בנאמנות לערכי החינוך? אדוני שר החינוך, מצופה ממך ומהנהלתך להיות קשובים למי שדבקים בערכי חינוך ומוסר, ולהעמיד לבירור את מי שנהגו בניגוד לנורמות ולערכים", כותבת ב' לשר החינוך, "אני פונה אליך בבקשת התערבות, כי מי שצריך להיקרא לשימוע הם אלה שהנחו להטות ציוני מגן כדי לייצר מציאות של הישגים חינוכיים בדרך בלתי מקובלת ובלתי חינוכית".

צילום: שאטרסטוק

צילום: שאטרסטוק

במקביל פנתה ב' אל משרד מבקר המדינה בבקשה כי יתערב בנושא מול עיריית בת ים לשם הגנה מפיטורין. במכתבה למבקר המדינה טוענת ב', כי אחרי שידור הכתבה בערוץ 2 "זכיתי בביקורות קטלניות בווטסאפ הבית ספרי".

ב' טוענת עוד, כי בעקבות חשיפת העניין בתקשורת נערך דיון בעירייה במהלכו נאמר למורים כי "מי שיעז להזיז את ספינת הדגל של העיר בת ים – 'רמות', יוצא מהמערכת".

ב' טוענת, כי לבית הספר הגיע "חוקר" מטעם העירייה, וכי כמה מורים נשאלו על ידו לגבי הדלפת המכתב לערוץ 2 והאם יסכימו לבדיקת פוליגרף. "אני הוזמנתי לשתי חקירות, ב-6 ביוני וב-11 ביוני", טוענת ב' במכתב למבקר המדינה. "לא ייתכן שירדפו אחריי ואשלם בפרנסה שלי", היא כותבת.

עוד היא טוענת, כי מורים בבית הספר קיבלו הוראה לא לדבר איתה "וכך חוויתי תקופה של חרם בחדר מורים…אני מאוד חוששת שאפוטר, ולכן מבקשת את התערבותך במיידי מול עיריית בת ים לשם עצירת מהלך הפיטורין שלי", מסיימת ב' את מכתבה אל מבקר המדינה.

תגובות:

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הפגיעה בשמו הטוב של בית הספר ושל תלמידיו. בבדיקת משרד החינוך ההאשמות הופרכו לחלוטין, שאר הדברים נמצאים בבדיקה וחקירה מעמיקים והעירייה תפעל על פי המסקנות שיוסקו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד לא מגיב בשל צנעת הפרט לנושאים אישיים הקשורים לטיפול במורים".

פורסם על ידי