כל מה שרציתם לדעת על השוטרים הקהילתיים של בת ים

צילום: תומר שמש

צילום: תומר שמש

4 שוטרים קהילתיים פרוסים ברחבי בת ים ואחד נוסף בביה"ח וולפסון.

הם מעורים באוכלוסייה (כולל ביקורים לימודיים בגני ילדים), מכירים כל אבן בשטח ונותנים לנו מענה וסיוע מיידי – מסכסוכי שכנים ועד מעשי פשיעה. בכתבה זו נכיר אותם מקרוב. 

 

 

שם המש"ק: איילת גוגמן

שטח: מרכז בת ים

ותק: 12 שנה

קצת על העבודה: "אני עסוקה בעיקר בסכסוכי שכנים, נושא רעש. אל דירה שפורצים אני מגיעה אחרי כמה ימים ומחפשת מצלמות אבטחה, או חפץ שהפורץ השאיר והתגלה כעת. אני גם עושה ביקורת אבטחה באזורי מוסדות חינוך".

פרויקט קהילתי: "ישנה ניצולת שואה שאני מבקרת. אני מטיילת איתה ומפיגה את בדידותה, זה חשוב לי. בעבר ביקרתי גם חולת ALS שלצערי נפטרה".

סיפור בלתי נשכח: "לפני שלוש שנים קיבלתי קריאה על חפץ חשוד באוטובוס ברחוב מבצע סיני. כשסיימתי להרחיק את כולם, התפוצץ מטען חבלה שהופעל על ידי טלפון. הסים שרד ובעזרתו מצאו את שני המחבלים. קיבלתי על תפקודי תעודת הוקרה ושנים אחר כך הפכתי להיות שוטרת קהילתית במקום, זו סגירת מעגל".

איילת

איילת גוגמן

 

 

שם המש"ק: עבודי רחמים

שטח: בית חולים וולפסון

ותק: 29 שנים

קצת על העבודה: "מדובר באוכלוסיה מתחלפת ורוב עבודתי היא על רקע פלילי: גניבות, הפרות סדר ועבירות מין. למקום מובאות נפגעות תקיפה מינית ואני מבצע את התשאול הראשוני יחד עם עובדת סוציאלית. הן מגיעות במצב לא קל, בטראומה, וצריך להיות מאוד רגיש אליהן".

סיפור בלתי נשכח: "הפצועים מקריסת המנוף בחודש פברואר הגיעו לבית החולים והנייד שלהם נגנב בשטח בית החולים. אני השבתי להם את האבידה".

רחמים עבוד

רחמים עבודי

שם המש"ק: ניסן כהן

שטח: הרובע הדרומי

ותק: 23 שנה

קצת על העבודה: "מדובר באזור רב גוני עם 40,000 תושבים, קהילה דתית, עולים חדשים ועוד. אנחנו מקיימים פעולות אכיפה בגינות הציבוריות וברחובות בנושא ונדליזם, אלכוהול סמים".

פרויקט קהילתי: "יש לי קשר חם לקהילה, אם זה במרכז לקשיש שבכל חג אני עורך עבורם אירוע. אני עורך ימי פעילות בנושאים כמו זהירות בדרכים בבי"ס בן גוריון ובבי"ס חשמונאים. בנוסף, בחודש מרץ יזמתי משחק כדורסל בין השוטרים לקבוצה מהקהילה האתיופית, 'הכוח העולה בת ים' לשם קירוב לבבות והיה מקסים. בימים אלו אני מארגן משחק כדורגל".

סיפור בלתי נשכח: "לפני יומיים עצרנו בחור שפרץ לקטנוע וגנב ממנו תיק עם 5,000 שקלים. האישה זיהתה אותו יום אחרי הגניבה ליד ביתה, הזעיקה אותנו והוא נעצר".

ניסן כהן

ניסן כהן

 

שם המש"ק: משה אלמליח

שטח: חוף הים

ותק: 32 שנה

קצת על העבודה: "הדבר הכי שכיח בעבודה שלי זה שפיכת אלכוהול, בין אם זה בגירים שיכורים ובין אם מדובר בבני נוער. בסוף השבוע אני מסתובב על חוף הים ופותר סכסוכים בין מתרחצים. המטרה שלי היא באמת לעזור לכל תושב".

פרויקט קהילתי: "אני מקיים בבתי ספר הרצאות בנושא מניעת אלימות וזהירות בדרכים ומקיים פעילות במרכז לקשיש".

סיפור בלתי נשכח: "אתמול קיבלנו עדכון על נעדרת בת 82 מחולון, חולת אלצהיימר אשר צעדה לכיוון הטיילת. לאחר שבע שעות חיפוש, אחד מהמתנדבים שלנו איתר אותה. סיפור נוסף הוא על תושבת ערירית שנתקעה מחוץ לביתה וישנה יומיים במדרגות. תוך כדי סיור שכן עדכן אותי ובשיתוף עם העירייה, הבאנו מנעולן שפרץ את הדלת. החזרנו אותה הביתה".

משה אלמליח

משה אלמליח

 

שם המש"ק: גבי בן חיים

שטח: צפון בת ים

ותק: 20 שנה

קצת על העבודה: "אני מטפל בעיקר בסכסוכי שכנים על רקע בנייה בשכונת עמידר. אצלנו קריאה יכולה לקחת שלוש שעות כי אנחנו מכירים את התושבים ומנסים לפתור. אם קורה משהו מעבר לשעות שלי מתקשרים אלי הביתה, זו האוכלוסייה שלי ואני מטפל בה".

פרויקט קהילתי: "ליוויתי את תלמידי ברנקו וויס בהרצאות ותכנים בנושא עבודת השוטר, דבר שמרכך את המפגש עם שוטרים. בנוסף, סדנת אופניים במגדלור עם נוער מנותק, נוער אשר אינו נמצא במסגרת לימודית ומלמד את כיתות ה'-ו' בעמידר רכיבה בטוחה".

סיפור בלתי נשכח: "היה פרסום בפייסבוק בנוגע לבחור שעובר בין בתים ומחפש דלתות פתוחות כדי לפרוץ אליהן בעמידר. זיהיתי אותו מהצילום כתושב יפו בה הייתי מש"ק קודם, וכך בעצם איתרתי אותו".

 

גבי בן חיים

גבי בן חיים

משטרה שלום… 

ליצירת קשר, בשעות הכתובות המש"קים נמצאים במשרדיהם שכתובתם מצוינת כאן:

איילת גוגמן 050-5071690, רח' אילת 27, יום א' 19:00-22:00, יום ב' 08:00-11:00.

עבודי רחמים 050-6274507, בית חולים וולפסון סמוך לחדר מיון. ימים א'-ה' 06:00-16:00.

ניסן כהן 050-6274509, רח' אורט ישראל 7. יום א' 10:00-13:00, יום ד' 18:00-21:00.

משה אלמליח 050-6274508, רח' בן גוריון 96, יום א' 17:00-20:00, יום ג' 08:00-11:00.

גבי בן חיים 050-7336542, רח' ויצמן 5 א', יום א' 09:00-12:00, יום ד' 16:00-19:00.

פורסם על ידי