יוסי בכר מצהיר: איחוד עם תל אביב יחליש אותנו

צילום: דוברות העירייה

צילום: דוברות העירייה

"איחוד בין תל אביב לבת ים מחזק רק את תל אביב ומחליש את ערי הלוויין", כך התייחס הבוקר ראש עיריית בת ים יוסי בכר בוועידת הערים המתחדשות לתכנית איחוד הערים בת ים ותל אביב. תחת זאת קרא בכר להקמת מטרופולין בכל גוש דן במבנה של שלטון מרכזי עם עצמאות מוניציפאלית לכל אחת מהרשויות שחברות בו. "צריך להקים מטרופולין בדומה לזה שקיים בניו יורק, שבמסגרתו יחולקו מוסדות המדינה באופן אחיד במרחב כולו", טען בכר. לדבריו, "כיום תושב תל אביב מקבל מהעירייה שירותים בגובה 7,500 שקל בחודש לעומת תושב בת ים שמקבל שירותים בגובה 2,500 שקלים בלבד. מטרופולין ייצור שוויון וצדק חלוקתי לכל ילד בתל אביב, בת ים, גבעתיים ובני ברק".

בכר פירט את יתרונות המטרופולין, ולדבריו: "שיתוף הפעולה בין הערים יהיה שיתוף פעולה על בסיס כלכלי. לכל קהילה יהיה ניהול עצמאי. כל ההכנסות של הערים השותפות ייכנסו למטרופולין, כך שתושב לא ייחשב יותר כעול עבור הרשות אלא כהכנסה מניבה. היום קודם חושבים על שטחי מסחר ואחר כך על שטחי בינוי. החלוקה במטרופולין תהיה לפי מפתח של מספר תושבים ולכן לערים יהיה אינטרס להגדיל את מספר התושבים".

בכר סיים ואמר כי "ראוי שהמודל ייושם בגוש דן עוד היום, כפי שכבר קורה בעולם. אני קורא לשרי האוצר, הפנים, והשיכון ולכל חברי הכנסת להיות שותפים להקמת המטרופולין שיביא לצדק חלוקתי".

בכנס השתתף גם אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר, שהתייחס גם הוא לאיחוד בין תל אביב ובת ים ואמר כי לדעתו "האיחוד נפל מסיבות פוליטיות". יצחקי אמר כי לדעתו "דווקא בשלטון המקומי הייתה נכונות גבוהה יותר מאשר בשלטון המרכזי". יצחקי אמר עוד: הבעיה הכלכלית מספר אחת של מדינת ישראל היא מבנה השלטון המוניציפאלי שלה. יש מאות רשויות מקומיות שאין להן שום הצדקה בעולם. על 200 משפחות יש רשות מקומית. אם יקום יום אחד איש אמיץ ויחלק את המדינה ל-9 עד 18 אזורים מוניציפאליים הוא יביא ברכה למדינה. אי אפשר להתנהל בצורה הזאת. לא ייתכן שבצד אחד של הכביש יחיו משירותים ב-7,500 שקלים לחודש ובצד השני רק ב-2,500 שקלים".

הדברים נאמרו במסגרת ועידת הערים המתחדשות של "דה מרקר" אותה מארחת היום (שני) העיר בת ים. לפני כשבוע וחצי חשפנו כאן כי עלות הוועידה לעיר היא כמעט 600 אלף שקלים. בכנס משתתפים בין היתר יואב גלנט שר הבינוי והשיכון, אריה מכלוף דרעי שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אלי כהן שר הכלכלה, גילה גמליאל השרה לשוויון חברתי, ערן ניצן סגן הממונה על התקציבים באוצר וכן בכירים נוספים מתחומי הנדל"ן והשלטון המקומי.

פורסם על ידי