חברי המועצה "הבריזו" אתמול מישיבת מועצת עיר

מועצת העיר בהרכב חלקי | צילומים: טלי בנדו לאופר

מועצת העיר בהרכב חלקי | צילומים: טלי בנדו לאופר

על השולחן הונחו מבעוד מועד שתייה וכריכים, על סדר היום תקציבי פיתוח במיליונים לאישור, אבל רק 11 חברי מועצה (כולל ראש העיר יוסי בכר) הגיעו אתמול בערב (ראשון) לישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שנקבעה לשעה 19:30 בערב. 11 מתוך 25 חברי מועצה, כאשר אף אחד מהם אינו חבר אופוזיציה.

ואלה שמות חברי המועצה שטרחו להגיע לישיבה: ויקטור טל, הרב יצחק אסקפה, ברוך מויאל, אירנה גנין, אסתר פרון, יצחק דריקס, שמעון וקנין, אברהם בן זקן, שמעון כהן סבן, איגור ייליסב וכן ראש העיר יוסי בכר. בשיחת מסדרון נאמר כי מ"מ ראש העיר רפאל ברנז וחבר המועצה אלי יריב הודיע מראש שלא יגיעו לישיבה, שחבר המועצה אורי בוסקילה בחופשה ושחברת המועצה קטי פיאסצקי מחלימה מניתוח בכתפה.

בשעה 19:30 כאמור אמורה הייתה להיפתח הישיבה, שעל סדר יומה מינוי ועדת בחינה לבחירת מנכ"ל ותקציבי פיתוח שונים. הבעיה היא שעל פי החוק נדרשת נוכחות של 13 חברי מועצה לפחות כדי לפתוח את ישיבת המועצה, אבל סביב השולחן ישבו 11 חברי מועצה בלבד. ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד חנה כהן-מוצן, היה פתרון משפטי לבעיה: להמתין חצי שעה, ואז על פי החוק די בנוכחות שליש מחברי המועצה כדי לפתוח את הישיבה.

"הם משדרים שהם אופוזיציה לוחמת, וזה שאף אחד מהם לא הגיע היום מעיד שהם נלחמים עבור עצמם בלבד ולא עבור הציבור", אמר ראש העיר בכר בזמן שנאלץ להמתין חצי שעה כדי לפתוח את הישיבה, "זה בושה, מגיעים כל כך הרבה חברים מהקואליציה ואפילו לא אחד מהאופוזיציה. אני חושב שזה מתואם. אחרת איך הם אינם מוודאים שאכן מישהו מגיע מטעמם? על אף שיש לנו רוב בקואליציה, אנחנו דואגים להגיע לישיבות וכך יש לנהוג. אני בטוח שהציבור ישמע על כך וישפוט אותם בבחירות הבאות. על חבר מועצה להיות כאן בישיבות ומי שלא יכול או לא רוצה לעשות זאת, שיפנה את הכיסא".

ומי יאכל את כל הכריכים?
ומי יאכל את כל הכריכים?

את הישיבה אשר החלה רק בשעה 20:00, בנוכחות 11 חברי מועצה בלבד, פתח בכר במילים: "חוסר הנוכחות זהו זלזול בתושבים, במי שבחר בהם. על חברי האופוזיציה לכבד את התושבים". בכר ציין כי חבר מועצה שלא יגיע לשלוש ישיבות מועצה ברציפות – יודח מתפקידו.

לאחר דברי התוכחה אישרו 11 חברי המועצה פה אחד את הנושאים שעל סדר היום – והתפזרו לביתם.

פורסם על ידי