האם סניפי טיפת חלב בבת ים ייסגרו?

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

האם עיריית בת ים מתכוונת לסגור את סניפי טיפת חלב הפועלים בבת ים? ביום חמישי האחרון (17 באוגוסט) הגיש חבר האופוזיציה אורי בוסקילה הצעה לסדר בניסיון למנוע את סגירת הסניפים. "לאחרונה ‏נודע ‏לי ‏שיש ‏לעיריית בת ים כוונה ‏לסגור ‏את ‏טיפות ‏החלב‏ בעיר‏", כתב בוסקילה בהצעתו לסדר. בוסקילה גם פנה במכתב בנושא לשר הבריאות יעקב ליצמן.

"אדוני‏ השר,‏ אני‏ מבקש‏ את‏ התערבותך‏ הדחופה כדי‏ שהדברים ‏לא ייעשו‏ באופן ‏חד ‏צדדי", כתב לו בוסקילה, "שכן, בניית ‏כל ‏טיפות ‏החלב והפעלתן ‏לאורך ‏השנים מומנו ‏על ‏ידי ‏המשרד,‏ והאחריות ‏שלהן ‏היא‏ בתחום‏ משרדך.‏ כמי‏ שרגיש‏ לנושא, אני‏ מבקש ‏את‏ התערבותך ‏הדחופה‏ בטרם‏ ייעשו‏ צעדים‏ שיגרמו‏ נזק‏ רב‏ למשפחות‏ רבות ‏בבת ים".

בבת ים משרתים את הציבור שישה סניפי טיפת חלב ברחובות הנביאים, קדושי קהיר, בלפור, הבנים, מעפילים והתבור. לטענת בוסקילה, "מבדיקה ‏ראשונית שעשיתי‏, אכן ‏יש ‏מגמה ‏כזאת (לסגור אותם). אבקש ‏להבהיר, טיפות ‏החלב ‏הן ‏לא‏ משהו ‏היסטורי ‏שהיה ‏רלוונטי ‏פעם ‏אלא, הן משהו ‏עכשווי, שנחוץ ‏מאוד, בפרט‏ לאוכלוסיה‏ מוחלשת‏ שזקוקה‏ להן כאוויר‏ לנשימה.‏ אם‏ מדברים ‏על‏ צדק‏ חברתי, זה‏ המעשה".

לדברי בוסקילה, המבנים בהם פועלים הסניפים הם בבעלות עיריית בת ים, אך תחזוקתם וכמובן שכר הרופאים והאחיות הוא במימון משרד הבריאות, "ועל כן רק הוא יכול לסגור אותם. אני לא מבין מדוע לא מקיימים דיון עומק בנושא ומוצאים פתרון לאוכלוסיה המוחלשת. עד כה לא היה דיון עם הרווחה בנושא, פשוט לסגור בשקט בלי ליידע אף אחד?"

אורי, היום ניתן לעשות מעקב התפתחותי וחיסונים בקופת החולים, מדוע חשוב להשאיר את טיפות החלב?

"זה לא מדויק. מי שיש לו יכולת כלכלית יכול לעשות הכל דרך הקופה, אבל יש  אוכלוסיה בבת ים שאין לה הסדר עם קופת החולים ולכן זה משמעותי. טיפת חלב זו המשענת והכתף האחרונה שנשארה של האוכלוסייה המוחלשת בעיר".

סניף טיפת חלב החרושת (הנביאים) | צילום: טלי בנדו לאופר

סניף טיפת חלב החרושת (הנביאים) | צילום: טלי בנדו לאופר

 

פורסם על ידי