דו"ח משרד הבריאות: ציונים בינוניים לבית חולים וולפסון

ביה"ח וולפסון

ביה"ח וולפסון

משרד הבריאות פרסם אתמול (רביעי) את מדד איכות בתי החולים לשנת 2016, הכולל התייחסות נרחבת גם לבית החולים "וולפסון". במסגרת הדו"ח נבחנו 28 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ האם הם עומדים בסטנדרטים רפואיים שנקבעו ב-34 תחומי טיפול.

בתחום רפואת הלב, נמדד ביצוע צנתור לב דחוף תוך 90 דקות מרגע הכניסה לבית החולים לחולים עם אוטם חד בלב. היעד שנקבע על ידי משרד הבריאות הוא 85% מהמקרים, ובראש הרשימה ניצב בית החולים הכרמל בחיפה עם 95% עמידה ביעד. בית החולים "וולפסון" מדורג גבוה ברשימה עם 93% עמידה ביעד.

מדד נוסף בתחום רפואת הלב בדק המלצה למתן אספירין בשחרור לאחר אוטם חד בלב – טיפול שמפחית תמותה ב-20%. היעד של משרד הבריאות הוא 95%, וגם בעניין זה "וולפסון" מדורג גבוה ברשימה עם 98% עמידה ביעד.

מדד אחר בחן את זמן ההמתנה לביצוע בדיקת MRI או בדיקת סי.טי של חולה עם חשד לשבץ מוחי, מרגע כניסתו לבית החולים. בית החולים "זיו" בצפת מדורג ראשון עם 18 דקות המתנה בלבד. בית החולים "וולפסון" מדורג אחרון ברשימה ובפער ניכר מבתי חולים אחרים עם 75 דקות המתנה. אגב, הסטנדרט הבינלאומי עומד על 25 דקות המתנה מהכניסה לבית החולים.

הדו"ח בחן גם ביצוע בדיקת דופלקס עורקי צוואר תוך 72 שעות מקבלה לחדר מיון של חולים עם שבץ מוחי חולף. המדד שנקבע כאן הוא 65%, ומוביל את הרשימה בית החולים בית החולים בנהריה עם 95% עמידה ביעד. גם כאן "וולפסון" מדורג אחרון ברשימה ובפער ניכר מבתי חולים אחרים עם 37% עמידה ביעד בלבד.

תמונת המחשה

תמונת המחשה

בתחום שברים בצוואר הירך – פציעה שכיחה בקרב קשישים המהווה מקור לתחלואה ותמותה, נבדק שיעור ניתוחם של חולים המגיעים עם שברים בצוואר הירך תוך 48 שעות מרגע הגעתם לבית החולים. היעד שנקבע כאן הוא 85%, ואת הרשימה מוביל בית החולים "מאיר" עם 96% עמידה ביעד. בית החולים "וולפסון" מדורג בתחתית הרשימה עם 81% עמידה ביעד.

מדד אחר בחן מתן טיפול אנטיביוטי מניעתי שעה לפני ניתוח קולון או רקטום – טיפול שנועד למנוע חדירת זיהום לרקמות המנותחות במהלך הניתוח. היעד שנקבע הוא 90%, וראשון ברשימה הוא בית החולים מדיקל סנטר בהרצליה עם 100% עמידה ביעד. בית החולים "וולפסון" מדורג כאן גבוה ברשימה עם 97% עמידה ביעד.

מדד דומה בחן מתן טיפול אנטיביוטי מניעתי לנשים שעה לפני ניתוח קיסרי, שמטרתו להפחית תמותה ותחלואה עקב זיהומים.  היעד שנקבע הוא 90%, אך בית החולים "וולפסון אינו עומד בו עם 87% עמידה ביעד בלבד. ראשון ברשימה בית החולים בנהריה עם 100% עמידה ביעד.

פקקת ורידית נחשבת סיבוך שכיח בקרב מאושפזים המסכן חיים וניתן למניעה. ביצוע הערכת סיכון לפקקת ורידית במאושפזים במחלקות פנימיות מגביר את מודעות המטפלים לטיפול בבעיה ולמניעתה. היעד שנקבע הוא 90% בקרב מאושפזים בני 40 ומעלה. בית החולים "וולפסון" מדורג בתחתית הרשימה עם 81% עמידה ביעד בלבד.

 

פורסם על ידי