בעוד חודש ייבחר רב עיר חדש בבת ים

הרב אליהו בר שלום | צילום מתוך יוטיוב

הרב אליהו בר שלום | צילום מתוך יוטיוב

היום (רביעי, 1 בנובמבר) החלה רשמית הגשת המועמדות לתפקיד רב העיר בת ים, וב-5 בדצמבר צפויה האסיפה הבוחרת לבחור את הרב מבין המועמדים שיגישו מועמדותם.

לפי החוק, כשירים להיבחר כרב עיר מי שמכהן או כיהן כדיין או מי שיש בידו כתב הסמכה תקף והוא כשיר להתמנות דיין; מי שמכהן או כיהן כרב ראשי בצה"ל; מי שמכהן או כיהן כרב צבאי פיקודי או כרב צבאי חיילי והוסמך לרבנות בידי שני הרבנים הראשיים לישראל, ומועצת הרבנות הראשית החליטה שהוא כשיר לכהן כרב עיר; ומי שיש בידו תעודה בתוקף ממועצת הרבנות הראשית המעידה שהוא כשיר לכהן כרב עיר. תעודה כזו תינתן למי שאורח חייו ואופיו הולמים לדעת מועצת הרבנות את מעמדו של רב בישראל והוא "תלמיד חכם מובהק הבקי, בין השאר, בכל פרטי ההלכות הנוגעות למילוי תפקיד רב עיר".

במערכת הפוליטית בעיר מסמנים כמועמד המוביל לתפקיד את הרב אליהו בר שלום, בנו של רב העיר המנוח יוסף בר שלום ז"ל. "קשה להאמין שרבנים אחרים יגישו מועמדות, כי לרובם אין את הכישורים המתאימים להיות רב ראשי בבת ים ויש קונצנזוס לגבי הרב בר שלום", אומר גורם המעורה בנושא, "כולם רוצים בו מלבד מעטים. זה לא שהנחיתו איזה מישהו שאינו מוכר ואין לו רקורד, כולם מכירים ואוהבים אותו. הוא אדם ראוי, הוא חיבר כתבי הלכה שנמצאים בכל בית חרדי בעולם, זה אדם שמחובר לקידושין. ברגעים אלו ממש הוא עושה מסע בברית המועצות של חופה וקידושין בו הוא כותב כתובות ומחתן זוגות יהודיים. הוא איש משכמו ומעלה שראוי לתפקיד".

פורסם על ידי