בית הספר "ראשונים" ייקרא "בנות שפר" ולא "יצחק שפר"

יצחק שפר | צילומים: אלבום פרטי

יצחק שפר | צילומים: אלבום פרטי

מועצת עיריית בת ים צפויה לאשר בישיבתה שתערך היום בערב (שני, 6 בנובמבר) את שינוי שמו של בית הספר "ראשונים" ל"בנות שפר" ולא "יצחק שפר" כפי שאושר במקור.

כפי שפרסמנו בעבר, איש העסקים הישראלי-אמריקאי יצחק שפר, שפועל נגד תנועות החרם על ישראל (BDS) ונמנה על ראשי התומכים בשדולה הפרו ישראלית אייפאק – יונצח בבית הספר "ראשונים". במסגרת הנצחת השם יתרום שפר מיליון דולר שיוקצו למערכת החינוך בעיר. שפר, שבילדותו גר בבת ים ולמד בבית הספר "ראשונים", פנה לעירייה וביקש להנציח את שמו בבית הספר. מחזיקת תיק החינוך אסתר פרון ניהלה את ההתקשרות עמו והביאה את בקשתו בפני ועדת השמות העירונית וכן בפני מועצת העיר, שאישרו את הבקשה.

כעת מסתבר שפר ביקש להחליף את השם – במקום "יצחק שפר" לשם "בנות שפר". וכך הוא מסביר זאת במכתב נרגש שכתב לפרון: "לאבי צבי שפר היו 3 בנות לפני מלחמת העולם השנייה. הן גרו עם הוריהן בעיר גלומבוקי שבליטא. ב-1941, כשהרוסים נמלטו מצבאות גרמניה, הם אספו את כל הגברים וגייסו אותם בעל כורחם. בנותיו של אבי (אחיותיי) נותרו לבד עם אמן. בתוך מספר ימים החליטו המקומיים לרצוח יהודים ולבזוז את רכושם. ואכן אחיותיי ואמן נרצחו בדם קר. שמותיהן היו מרים, חנה ואסתר. הן היו בנות 10-16, באותו גיל כמו הילדה אנה פרנק. תמיד שאפתי להנציח את זכרן. אנחנו נספר את סיפורן באותו שלט שיוצב במבואת בית הספר. בדרך זו ננציח את זכרן של 3 ילדות תמימות שלא זכו לחיות".

ועדת השמות העירונית אישרה את שינוי השם – מ"יצחק שפר" ל"בנות שפר", והיום כאמור אמורה לאשר זאת גם מועצת העיר.

שפר עם ביל קלינטון
יצחק שפר עם ביל קלינטון

פורסם על ידי