בחנוכה: אירוע להנצחת המורה המיתולוגי מיכאל פביאן

מיכאל פביאן ז"ל | צילומים: אלבום משפחתי

מיכאל פביאן ז"ל | צילומים: אלבום משפחתי

ב-19 בדצמבר, נר שמיני של חנוכה, ייערך אירוע הנצחה לזכרו של המורה לספורט המיתולוגי של בית הספר "חשמונאים", מיכאל פביאן ז"ל, שהיה אבי ענף הכדורעף בעיר. במרכז האירוע טורניר כדורעף לזכרו וכן טקס לקריאת אולם הספורט של בית הספר ע"ש פביאן, שעבד בחשמונאים כ-40 שנה. פביאן נפטר בספטמבר אשתקד בגיל 86. האירוע מאורגן על ידי בני משפחתו, אגודת הפועל בת ים בכדורעף ומחלקת הספורט בעיריית בת ים.

"לאחר שאבי סיים את עבודתו בחשמונאים", מספרת פזית, בתו של מיכאל, "הוא עבד כשלוש שנים בבית הספר היסודי 'נחשונים'. הוא אימן כיתות ה'-ו' ועיקר העשייה שלו הייתה להפיץ את הכדורעף בבת ים. היוזמה להנציחו באה מהפועל בת ים, פנינו יחד לעירייה ודיברנו עמם על הנצחה של אבי בבית הספר חשמונאים. הוחלט לעשות זאת על ידי טורניר בו ישתתפו כל הבוגרים והבוגרות אותם הוא אימן, וכן קריאת אולם הספורט על שמו".

מיכאל-ושחקניות650

"מיכאל כיתת רגליו וחיפש צעירים שישחקו כדורעף, אסף תלמיד לתלמיד", נזכרת שרונה הרשקו, שהייתה תלמידתו וחברה בנבחרת הכדורעף של בית הספר בשנת 1981. "דורות של תלמידים שיחקו אצלו. תמיד היה לו חשוב שישחקו בנים וגם בנות. הוא הביא את בת ים לגדולה בעזרת הכדורעף. הוא הקים נבחרת בבית הספר ולאחר מכן את אגודת הפועל בת ים שם גם אני שיחקתי".

לפני תשע שנים ספגה המשפחה מהלומה כשהבת, טלי, נפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן. טלי ז"ל הייתה שחקנית כדורעף, ומדי שנה מתקיים טורניר כדורעף עירוני על שמה לכיתות ה'-ו'

"אבא היה אדם מאוד מיוחד, הוא שימש דוגמה ומופת בצניעותו ובמסירותו לשחקניות", מספרת פזית, "בזמנו לא היו תנאים כמו היום. הוא היה מסיע שחקניות ברכב הפרטי ומחזיר כל שחקנית הביתה אחרי משחקים רחוקים. היה לו קשר אבהי לתלמידים שלו, זה סייע לתלמידים שהיו להם בעיות לימודיות או משפחתיות. הוא תמיד עמד לרשותם גם מול ההנהלה. הוא לרוב אימן בנות והן פשוט שיחקו למענו, הוא היה דמות מאוד חשובה עבורן. הוא היה האדם. הרבה המשיכו בעקבותיו לעסוק בספורט מקצועני".

בנות650קבוצה650

פורסם על ידי