בטקס מרגש נקרא אולם חשמונאים ע"ש מיכאל פביאן ז"ל

צילומים: אשר בן נעים

צילומים: אשר בן נעים

בשבוע שעבר התאספו שחקני עבר, תושבים, תלמידים לשעבר ובני משפחה לטקס קריאת אולם הספורט בבית הספר "חשמונאים" ע"ש המורה המיתולוגי ומאמן הכדורעף מיכאל פביאן ז"ל. פביאן היה מורה לספורט בחשמונאים והקים את מגמת הכדורעף בה.

הטקס נפתח בדקה מחיאות כפיים לזכרו, כנהוג במגרשי ספורט, ובהמשך מחזיק תיק הספורט ויקטור טל חשף את שלט הזיכרון עם שמו של פביאן. בהמשך הוקרנה מצגת על חייו שהוכנה על ידי בני משפחתו והתקיים משחק ראווה בהשתתפות שחקניות עבר. "זה היה טקס מרגש מאוד שנזכור להרבה שנים", אמרה בתו, פזית פביאן, "באו המון אנשים שאהבו אותו, מאוד התרגשנו".

חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג, שהייתה תלמידתו והשתתפה בטקס, אמרה: "זכיתי שמיכאל פביאן היה מורה לחיים שלי. הוא לימד אותי הרבה מעבר לכדורעף. מעטים האנשים שמצליחים להותיר חותם כל כך משמעותי בקרב כל כך הרבה אנשים. כנערה הוא היה דמות משמעותית מאד עבורי. הוא חינך אותי למצוינות, להתמדה, לדבקות במטרה, ומעל הכל הוא לימד אותי גם לנצח וגם להפסיד. אירוע ההנצחה ריגש אותי מאוד ואני מברכת על ההחלטה להנציח את שמו של האיש הענק הזה. הוא תרם לעיר בת ים תרומה שקשה לאמוד. אני מקווה שהעיר תחזיר עטרה ליושנה ותשכיל להשיב את הכדורעף הבת ימי למקום שאליו הוא שייך – לצמרת הענף בארץ".

גם שחקנית העבר שרונה הרשקו, אותה אימן פביאן לפני שנים, נשאה דברים. "היה טקס מאוד מיוחד שכלל את כל האנשים שאהבו וכיבדו אותו. כולם דיברו בשבחו על הייחודיות והצניעות שבו. זה היה ערב מאוד מרגש כי אנשים שלא התראו 30-40 שנים שוחחנו והתעדכנו, ומי שחיבר ביניהם שוב היה מיכאל פביאן".

פזית פביאן ביקשה להודות לכל מי שאחראי להנצחת אביה. "אני רוצה לומר תודה לעיריית בת ים ולוויקטור טל, שהבינו את גודל המשמעות והחשיבות של אבא לעיר והוקירו אותו בצורה מאוד מכובדת".

פורסם על ידי