אמהות בבת ים זועמות: האוכל בצהרונים גרוע

"הילדים שלנו רעבים"

"הילדים שלנו רעבים"

אמהות רבות ברחבי העיר הביעו בימים האחרונים זעם על רמת האוכל המוגשת לילדיהן בצהרוני בתי הספר וגני העירייה.

באספת הורי הצהרונים שנערכה בחודש אוגוסט, נמסר להם כי בשנת הלימודים הנוכחית יחול שינוי בתפריט וכי האוכל שיוגש יהיה בריא יותר. וכך שניצלים הוצאו מהתפריט, וקציצות עדשים נכנסו במקומם. אלא שההורים משוועים למעט שניצל, או כל מאכל אחר שילדיהם יסכימו להכניס לפיהם.

"הילדה שלי חוזרת רעבה כל יום, אתמול ראיתי את האוכל והבנתי למה", אומרת אורטל לוי, סגנית יו"ר ועד הורי ביה"ס "יד מרדכי" ואם לשניים, תלמידת כיתה א' ותלמיד גן טרום חובה "גאות". "זה נראה לא אכיל, כמו גושים. כמו שאני נגעלתי ולא הייתי אוכלת את זה, כך גם הילדים. הסייעת מספרת שהבן שלי לא אוכל כלום כי האוכל באמת לא היה משהו, אבל מה היא כבר יכולה לעשות? בשנה שעברה האוכל היה בסדר, אבל שינו את התפריט לבריאותי יותר כביכול, ככה הם אומרים, אבל הילדים לא אוכלים את זה. גם הצוותים מתלוננים על רמת האוכל. הפתיתים דבק והקציצות מעוכות כמו דייסה".

פנית למישהו?

"פניתי אל רכזת הצהרונים ונאמר לי שזה בטיפול. אם זה לא יטופל בקרוב אני אעשה את המאמץ ואהיה בבית כדי לקבל את הילדים מהמסגרות ולהכין להם אוכל. חשוב לי לציין שלא מדובר בילדים מפונקים, ממש לא, ועדיין הם לא מסוגלים להכניס את האוכל של הצהרונים לפה".

גם ועד ההורים העירוני מעורב בסוגיה. "הנושא עלה בישיבת הוועדה שהתקיימה בשבוע שעבר", מגלה יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו. "נאמר לנו שמכניסים חברת קייטרינג נוספת כדי שתהיה תחרות וגיוון. אני פועלת מול הנהלת העירייה כדי לראות מה ניתן לעשות. במקביל ביקשתי מחברי הוועד שיסיירו בצהרונים כדי לבדוק את המצב".

צילומים: איריס אלימלך ואורטל לוי

צילומים: איריס אלימלך ואורטל לוי

קרן היא אם לילדה בגן "סוס הים". גם לדבריה האוכל בצהרונים גרוע. "מדובר באוכל תפל, לא מתובל, יבש, ללא רוטב, רק המראה שלו עושה חשק לא להתקרב, ורוב הילדים באמת לא מתקרבים", היא אומרת. "זו השנה השנייה של בתי בגן, והשנה רמת האוכל ממש לא מתקרבת לאוכל שהיה. שינו תפריט כאילו שהילדים באו לעשות דיאטה וחלקם אוכלים כי אין ברירה. הכניסו לתפריט קציצות עדשים שזה דבר בריא, אבל נראה פשוט רע. הרוטב נספג ונעשה יבש והקציצה נראית כמו כדור שחור, האפונה שוחה במים, זה פשוט לא מזמין. יש ימים שבתי פשוט לא אוכלת. גם הורידו ממרחים שהיא כן הייתה אוכלת, אז רוב הזמן היא פשוט רעבה. הרבה פעמים היא אוכלת ארוחה רצינית רק כשאנחנו מגיעות הביתה".

הילה, אמא לבן בגן טרום טרום חובה וצהרון "כנרת", מתארת אותה בעיה. "בשבוע שעבר הבחנתי שהבן שלי חוזר רעב מהצהרון. באחד הימים היה לי בגט שלם במקרר והוא אכל חצי לבד. זה המון, אפילו אני לא מצליחה לסיים חצי. זה מראה כמה הוא היה מורעב. הצוות בצהרון אמר לי שהוא לא אכל כלום ושאני אתן לו משהו לאכול. גם אתמול אף אחד כמעט לא אכל ממה שקיבלו לצהרון. לא ייתכן שילדים יהיו רעבים כל היום. זה לא רק הבן שלי או הגן שלנו. אני רוצה לראות את בכירי העירייה יושבים ואוכלים את זה, אפילו המראה לא מזמין. לא ייתכן שהילדים שלנו יישארו רעבים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "עקב הנחיות משרדי החינוך והבריאות בוצעו שינויים בהרכב התזונתי של התפריט אשר מאופיין במזון בריא ומזין יותר. במקביל אנו עומדים בקשר עם חברת הקייטרינג על מנת לתת מענה תזונתי איכותי ומספק לבקשות ההורים".

פורסם על ידי