"אור ירוק" מתריעה: מפגעי דרך ליד בתי ספר בבת ים

מעבר חצייה מחוק | צילום אור ירוק

מעבר חצייה מחוק | צילום אור ירוק

קבוצת נוער של עמותת "אור ירוק" ערכה לאחרונה סיור סמוך למוסדות חינוך בבת ים במטרה לוודא כי הסביבה בה מבלים התלמידים חפה ממפגעי בטיחות. בני הנוער בדקו תקינות מעברי החציה, שילוט מתאים המתריע מפני הימצאות ילדים באזור, מעקה בטיחות, מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים, הימצאות פס האטה בקרבת מוסד הלימוד ומפגעים כלליים. בעוד בבתי הספר "יגאל אלון" ו"סוקולוב" כל הפרמטרים התגלו תקינים, סביב מוסדות לימוד אחרים בעיר התגלו מפגעי בטיחות מטרידים.

בבית הספר "גורדון" נמצא כי מעבר החציה דהוי ומחוק, אין תמרורים מתאימים, אין מעקה בטיחות/נתיב הורדת ילדים, אין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חנייה ואין פסי האטה.

בבית הספר "תחכמוני" נמצא כי מעבר החצייה דהוי ומחוק ואין פסי האטה.

בבית הספר "יצחק שדה" נמצא כי אין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חנייה ואין פסי האטה. גם בבית הספר "נחשונים" נמצא כי אין מפרץ חנייה או חנייה בטוחה להורדת התלמידים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים כמעט 5,000 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, מהם נהרגו 67 ילדים ובני נוער ועוד 411 נפצעו באורח קשה. מרבית הנפגעים, למעלה מ- 3,000, נפגעו בתאונות דרכים בתוך הערים, מתוכם 28 ילדים ובני נוער שנהרגו.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "השמירה על סביבת מוסדות החינוך, בה מבלים הילדים ובני הנוער מידי יום, כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב בשמירה על ביטחונם ובמאמץ להפחתת הנפגעים בכבישים. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חצייה צבועים, שילוט מתאים, מעקות בטיחות ואמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה סביבם".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "עיריית בת ים פועלת לאורך כל השנה להגברת בטיחותם של ילדי העיר, בדגש על סביבת מוסדות החינוך. קיבלנו לידינו את ממצאי הבדיקה ואנו נפעל לתיקון הליקויים ולמציאת פתרונות בטיחותיים".

פורסם על ידי