אורי בוסקילה: בכר מוביל את גזירת האיחוד עם תל אביב

אורי בוסקילה

אורי בוסקילה

חבר המועצה אורי בוסקילה הוא כיום אחד המבקרים הבוטים ביותר של ראש העיר יוסי בכר. בראיון חג מיוחד מסביר מי שהיה יד ימינו של שלומי לחיאני במשך 10 שנים מדוע הוא מאוכזב מההנהגה הנוכחית (רמז: האיחוד עם תל אביב) ומה היה עושה אחרת כראש עיר.

מראיינת: טלי בנדו לאופר

 

אורי בוסקילה (61), אב לחמישה, הוא מוותיקי נבחרי בת ים. זו הקדנציה הרביעית שלו במועצת העיר, ואם בעבר היה לו חלק משמעותי בהנהגת העיר כסגן וכממלא מקום ראש העיר שלומי לחיאני, כעת הוא בעיקר צופה מהצד כחבר אופוזיציה. משם הוא חוזר וקורא לראש העיר יוסי בכר להתפטר, כשהוא אינו חוסך במילות ביקורת בוטות.

רוב רובו של הציבור אדיש אליכם, האופוזיציה. מדוע לדעתך?

"אני לא רוצה להגיד שזה סימפטום של אישה מוכה. אני בעיר בת ים 55 שנה, כל שנותיי אני כאן, גדלתי במוסדות החינוך כאן, ביליתי בחוף הסלע, הייתי בתנועות הנוער, יש בי אהבה גדולה לעיר. הציבור פתאום מבחין שיש מגמה לא טובה, לא בריאה, והוא שרוי בסוג של ייאוש. וכשאני אומר ייאוש אני מתכוון לכך שרק לאחרונה אנשים מתחילים להתעורר ומבינים שהאיחוד עם ת"א ישטוף את העיר באלפי מהגרי עבודה אריתראים".

מה מונע מהם להגיע לבת ים כבר עכשיו?

"מי שנמצא שם, בדרום ת"א, אלה אנשים שחיים בתנאים לא תנאים. לרשות חזקה כמו ת"א, שרוצה לפתור את הבעיה שנוצרה אצלה, יש את הכוח הכלכלי לומר להם לעבור לבת ים. לפני 15 שנה עיריית ת"א הכניסה לכאן משת"פים ערבים ומי שבלם זאת היה יהושע שגיא".

איגרת השנה טובה שלך עם תמונות אריתראים וסודנים ספגה ביקורת והואשמה בגזענות. במחשבה לאחור היית נוהג אחרת?

"ממש לא. אף אחד לא ילמד אותי מה זה גזענות. אני גר בישראל, מדינת היהודים, ויש פה אזרחים בדואים, ערבים ודרוזים ואין לי בעיה איתם. אבל אני לא מעוניין לקלוט שום מחפש עבודה, לא מאריתראה ולא מסודן. אני רוצה את בת ים כפי שהיא היום, ללא מהגרי עבודה".

האיגרת המפורסמת
האיגרת המפורסמת

מה מבחינתך הטעות הגדולה ביותר של יוסי בכר?

"זה שהוא לא הבין מה זה אומר להיות ראש עיר. אי אפשר סתם לבוא ולנהל עיר, צריך להיות מנהיג. עצם ההסכמה שלו ללכת לאיחוד בניגוד למה שאמר לאורך כל הדרך, זו הודאה בכישלון".

 אמרת פעם שלחיאני הוא חבר שלך ונתת לו גיבוי ענק, אבל בבחירות 2013 רצת ברשימה נפרדת. מדוע בעצם?

"ב-2013 אכן רצתי עצמאית וזה היה בשביל להסביר לכולם שאורי בוסקילה לא נמצא תחת הכנפיים של אף אחד ויוצא לדרך עצמאית בבת ים".

מה תגיד לאלה שיטענו שבגלל זה אתה מבקר כל פעולה של יוסי בכר?

"אני דיברתי עם בכר לפני שנתיים ואמרתי לו שאם הוא יהיה נגד האיחוד, אני אתמוך בו חד וחלק ובכל הכוח, בלי להיות בקואליציה. אבל אני מבין שהוא לא קובע, קובעים עבורו. בכר חתום על האיחוד עם תל אביב. שלומי חיפש מישהו שיחתום על כך ואני לא הייתי מוכן לזה".

אתה עדיין בקשר עם לחיאני? אתה מדבר איתו על העיר והמערכת הפוליטית?

"לא, ממש לא. אני חושב שעשינו יחד עשר שנים מדהימות, שלומי חתום על כל מה שקרה וקורה פה, הוא עשה דברים משמעותיים בעיר ואף אחד לא ייקח את זה ממנו. אני גאה בכך שהייתי לצדו. לאחר שהוא נאלץ לעזוב את הבמה הפוליטית, דרכינו נפרדו".

יש לך עדיין כוונה להתמודד על ראשות העיר?

"בוודאי. אני סבור שאת הגזירה הזאת שהוביל בכר וחבורתו ניתן לשנות רק על ידי ראש עיר שאוהב את העיר בת ים, שיודע להתנהל מול השלטון ויש לו את היכולות להפוך את ההחלטה האומללה הזאת".

אם אתה עכשיו ראש העיר – מה שלוש הפעולות הראשונות שאתה עושה?

"דבר ראשון, אני חושב שהגיע הזמן שלבת ים תהיה תכנית אב. להגדיר לאן בת ים הולכת. בת ים צריכה להגדיר תכנית ל-20 השנים הבאות. כרגע אין סדרי עדיפויות בעיר. מצד אחד אין כסף, סוגרים טיפות חלב שזה שירות הכי בסיסי ועושים את זה בצורה מופקרת בלי ליידע אפילו את משרד הבריאות, ומצד שני הוציאו כמעט עשרה מיליון שקלים על אירועים שאליהם מגיעים אנשים מחוץ לעיר. אז את מי אני מתקצב? אני בעד פסטיבלים, אבל קודם שיהיה בסיס ולא נגיע לפשיטת רגל.

"הדבר השני הוא הצעירים. בת ים היא אחת הערים הזקנות בישראל. פעם ישבתם בהנהלת העיר וניסיתם להבין איך אתם גורמים לזוגות הצעירים להישאר בבת ים? הצהרונים למשל, האוכל, מספר הסייעות בכיתות, גננות בוכות אצלי על הצללות בגנים, אסלות שבורות, מי ישב על הדברים הללו? אף אחד. הצעירים היום אדישים כי הם לא מאמינים בהנהלת העיר. קחי לדוגמה את תנועות הנוער המדהימות שלנו, הן קורסות מחוסר תקציב. הנוער זה העתיד שלנו ואיזה תמיכה הם מקבלים? גרוש וחצי.

"פעולה שלישית שהייתי עושה היא לבנות תכנית עבור האוכלוסייה הרוסית בעיר. יש המון עולים בעיר, תרבותיים, בעלי מוסר עבודה אשר בונים גנים למידותיהם. הם מנותקים מהעיר ופוגשים אותנו רק בבית הספר כשהם ללא שפה. הם 34% מהעיר, איך אנחנו הופכים את האוכלוסייה הזו למובילה בהרבה תחומים? איזה שיח מתקיים מולם?"

אורי-בוסקילהF_אלבום-פרטי

אם לא היית איש פוליטי – במה היית עוסק?

"כל חיי הייתי שייך לחינוך בלתי פורמלי. הגעתי לבת ים כסמנכ"ל חינוך וקהילה ברשת מרכזים קהילתיים. חינוך זה נושא שקרוב ללבי ומלהיב אותי. אני חושב שבמחלקת החינוך אסתר פרון עושה עבודה טובה".

מי איש האופוזיציה שאתה הכי קרוב אליו? 

"אני בקשר עם לאה בם, יש לי הערכה מאוד גדולה אליה, היא מגיעה מתחום ההשכלה גבוהה. היא אישה מבריקה שעושה עבודה מדהימה. אני בקשר עם כולם, גם עם אנשי קואליציה כמו איציק דריקס. אני סבור שצריך לנתק את הצד הפוליטי מהאישי. הביקורת שלי היא על דרך, לא על אדם. אין לי חלילה שנאה או טינה לאף אחד ברמה האישית".

מה לדעתך יהפוך את בת ים לעיר איתנה כלכלית?

"ראש עיר חזק עם ידיים נקיות שיביא את הממשלה לבת ים וייצור תכנית הבראה ותכנית אב. צריך לבטל את תאגיד המים שעושק את התושבים, בעבר עובדי עירייה עשו הכל וכיום יש תאגיד ועובדים לפרנס. זה בזבוז כסף".

על איזה פרויקט כן מגיע לבכר קרדיט, לדעתך?

"אני אומר את זה בצורה הכי ברורה: הלוואי ויכולתי להגיד לו כל הכבוד, אבל לצערי אין באפשרותי. על מה? על תחשיבי הארנונה? על טיפות החלב? כל התכניות שאת רואה בעיר כמו פינוי בינוי זה דברים ששלומי לחיאני חתם עליהם. תמ"א 38 מי קידם? המגדלים? מי הוציא לפועל את פארק הים? אנחנו. כשאני מגיע למועצה מתנהגים כאילו רק יוסי בכר עשה טוב וזה אבסורד, הוא הרי יושב על הכיסא בזכות שלומי ושלומי עשה את כל הדברים האלו".

פורסם על ידי