שנה של סליחה ושמחה

צילום שאטרסטוק

צילום שאטרסטוק

מאת: מוטי בוסקילה, עוזר מ"מ ראש העיר

ערב ראש השנה הוא לא עוד ערב רגיל, מדובר על נקודת השיא של השנה, ערב בו כולנו מתאחדים בבקשה אחת לפני הקדוש ברוך הוא, בקשה לזכות לשנה טובה ומוצלחת, מאושרת ושמחה.

מסופר על הרב חיים מבריסק זצ"ל, שהיה יושב ואומר תהילים בכל השעות הפנויות בראש השנה. שאלוהו תלמידיו "מדוע הרב לא לומד?", ענה ואמר: הרי בראש השנה כל אחד מאיתנו דומה למי שפשט את הרגל, דנים אותו על שנה חדשה, אין לו שום דבר אצלו, שום דבר לא נשאר לו מהשנה שעברה. ובראש השנה אנחנו צריכים לחדש את הכל מהתחלה, את הבריאות, הפרנסה, את הנחת מהילדים, וביום כזה אסור לבטל דקה, ולכן בחרתי לומר תהילים, כי בלימוד אני צריך להפסיק מידי פעם בכדי לקום ולהוציא ספר, ודבר זה לוקח לי זמן! הרי בראש השנה כל שנייה חשובה כנצח, לכן בחרתי לומר תהילים ברצף, ללא הפוגה כלשהי"

מסיפור זה אנחנו מבינים עד כמה חשובים הימים של ראש השנה. כמובן ישנה עצה טובה שאמרו לנו חז"ל, שכל המתפלל על חברו נענה תחילה, ולצערי לכולנו יש חברים שצריכים ישועה כזו או אחרת. אחד בבריאות, אחד בפרנסה, אחד בחינוך הילדים ואחד בשלום בית. בואו כולנו נתפלל על החברים שלנו, שכל אחד מהם יקבל את הישועה שהוא צריך לשנה החדשה, ובזכות זה נזכה כולנו לשנה של בריאות ושמחה, הצלחה והרווחה. שנה טובה!

פורסם על ידי