יום עיון: איך לקבל שירות בכיסא גלגלים

משתתפי יום העיון | צילום: האגף לשירותים חברתיים

משתתפי יום העיון | צילום: האגף לשירותים חברתיים

עובדי הרשויות המקומיות מספקים שירותים רבים לאלפי תושבים על בסיס יום יומי, בהם אנשים עם מוגבלויות. על מנת לתת לתושבים אלה שירות מכבד המאפשר עצמאות ולהעניק בידי העובדים כלים למתן שירות נגיש ומשופר, ערכה עיריית בת-ים לראשונה יום עיון עירוני בנושא הנגשת השירות לציבור.

כמאה מנהלים ועובדים מיחידות העירייה השונות התוודעו למושגים "נגישות" ו"נגישות השירות" בפרט. לצד ההרצאות העיוניות הם השתתפו בהתנסות חווייתית וסימולציה בתחנות שונות המדמות קבלת שירות בעירייה, דוגמת התנסות בכיסא גלגלים בסביבה לא מותאמת, הליכה בעיניים מכוסות תוך היעזרות במקל נחיה לעיוורים, התנסות במילוי טפסים עם מגבלות מוטוריות ועוד. כן נערכו מפגשים עם אנשים בעלי מוגבלות, אשר שיתפו את העובדים בחוויותיהם כמקבלי שירות ציבורי ובכלל.

יום העיון נערך על ידי האגפים לשירותים חברתיים ומשאבי אנוש בשיתוף עמותת נגישות ישראל. מהעירייה נמסר כי בכוונתה לערוך ימי עיון נוספים בנושא בעת הקרובה.

"הנגשת בת ים בפני כל תושביה היא חלק ממדיניות עירונית הכוללת הנגשה פיזית, תרבותית וקהילתית. העירייה פועלת באופן מתמשך לשיפור הנגישות על מנת ליצור שוויון וביטחון בפני תושבי העיר ומבקריה", נמסר מעיריית בת-ים.

פורסם על ידי