האופוזיציה בבת ים מוותרת על הביקורת

ישיבת מועצה, ארכיון | צילום: טלי בנדו לאופר

ישיבת מועצה, ארכיון | צילום: טלי בנדו לאופר

ועדת הביקורת העירונית, אחת הוועדות הכי חשובות בכל רשות מקומית, איננה פעילה בבת ים ואינה מתכנסת כבר שנה, וכעת מסתבר מדוע: מאז התפטרה יו"ר הוועדה לאה בם מתפקידה בחודש יולי 2016, אף אחד מחברי האופוזיציה אינו מוכן למלא את מקומה. החוק קובע כי יו"ר הוועדה יהיה חבר אופוזיציה.

בישיבת המועצה הערב (רביעי, 28 ביוני) תדון המועצה במינוי יו"ר חדש לוועדת הביקורת, וככל הנראה ובלית ברירה הוא יהיה אחד מחברי הקואליציה, אלא אם אחד מחברי האופוזיציה יפתיע ויסכים לקבל עליו את התפקיד.

לפני כשלושה חודשים אף פנתה העירייה לרות יוסף, הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים, וביקשה הנחיות כיצד לפעול במצב בו האופוזיציה מסרבת שנציג מטעמה יתמנה ליו"ר ועדת ביקורת. לטענת גורמים באופוזיציה, איש מהם אינו מעוניין בתפקיד כיוון שהנהלת העירייה לטענתם "מיררה ללאה בם החיים, הם לא נתנו לה לעבוד ולא העבירו לה חומרים".

בם עצמה סיפרה השבוע: "כשרק נכנסתי לתפקיד נפגשתי עם מבקרת העירייה נעמי נעים, והיא הסבירה לי את תפקידי. רציתי לדעת הכל, על אף שזו לא הוועדה הראשונה בה אני משתתפת ועל אף ניסיוני הרב. אני משתתפת בשלוש ועדות באיחוד האירופי. בסופו של דבר, בוועדה עצמה, מי שמחליט באלו נושאים אנו נדון זו הנהלת העיר. הרוב המכריע בוועדה הוא של הקואליציה ותמיד יושב הראש במיעוט. זה מוזר כי הנושאים לביקורת והביקורת עצמה וגם התוצאה זה הכל בידי הנהלת העירייה. זה כאילו לתת תעודת הכשר כששמים יושב ראש מהאופוזיציה.

"מה שפוצץ את הכל מבחינתי היה בחירת הנושאים לדיון. לכל חבר מותר להציע שני נושאים לביקורת. אני בחרתי בנושאים הבאים: מכרזים – איך מתקבלים אנשים לא מתאימים לתפקידים וכיצד בונים מכרז למידותיהם, ובחירת עורכי דין חיצוניים לעירייה. רציתי לדעת אם יש קריטריונים והאם יש מכרז. אבל דחו לי את שני הנושאים הללו. הרגשתי מבוזה, אני לא רגילה לדברים האלו. אני יושבת במועצה בהתנדבות מתוך רצון להשפיע, וגיליתי שאני חותמת גומי. יש משהו במערכת שאינו אמיתי. אמרתי את זה בישיבה והתנפלו עליי, ועל כן התפטרתי. בתנאים האלו איני יכולה למלא את התפקיד".

פורסם על ידי