מועצת העיר לא הצליחה למנות יו"ר לוועדת ביקורת

פרופ' לאה בם. התפטרה לפני שנה

פרופ' לאה בם. התפטרה לפני שנה

הקואליציה העירונית כשלה אתמול (רביעי) במינוי יו"ר לוועדת הביקורת העירונית, שכבר שנה אינה מתפקדת. כפי שפרסמנו כאן אתמול, יו"ר הוועדה וחברת המועצה פרופ' לאה בם התפטרה מהתפקיד בחודש יולי 2016, זאת לאחר שלטענתה הקואליציה שמהווה רוב בוועדה לא אפשרה לה להעלות נושאים לביקורת.

בישיבה אמש הציעה הקואליציה למנות ליו"ר ועדת ביקורת את חבר האופוזיציה לאון בז'רנו ,שלא נכח בישיבה. חבריו לאופוזיציה הזכירו כי בעבר הם הודיעו שאין בכוונתם להתמנות לתפקיד, לאור טענותיה של בם. חבר סיעתו של בז'רנו, אלי יריב, אף התקשר אליו וזה אישר שאכן הוא אינו מעוניין לקבל על עצמו את התפקיד. לא מן הנמנע כי כעת משרד הפנים יורה לעירייה למנות חבר קואליציה לתפקיד.

"בשנה האחרונה לא נעשה כלום בעניין כי זה הרי הכי נוח, למה שירצו ביקורת?", אמר אחד מחברי המועצה בתום הישיבה, "אם משרד הפנים יודע שהאופוזיציה לא נותנת אדם לוועדה, שיבואו לשאול מה קרה פה, למה אף אחד לא רוצה לקחת את התפקיד. במקום זה הם אומרים פשוט תבחרו מישהו מהאופוזיציה, זה לא הגיוני".

מועצת העיר, ארכיון | צילום: טלי בנדו לאופר

מועצת העיר, ארכיון | צילום: טלי בנדו לאופר

מ"מ ראש העיר רפי ברנז, בעברו חבר אופוזיציה ואף יו"ר ועדת הביקורת, דוחה את הטענות נגד הקואליציה. "אני לא מבין את ההתנגדות שלהם להתמנות לתפקיד, אני הייתי יושב ראש הועדה הרבה זמן ויודע שמבקרת העירייה מתנהגת בצורה ממלכתית. היא לא כפופה לאף אחד ועובדת ביושר. מי שרוצה לעבוד עובד, אין תירוצים. יש ועדה ותפקידה לבקר, והיא צריכה לעבוד. זה טעות שהיא לא עובדת מזה שנה, ביקורת זה דבר בונה. לא כדי לחפש אשמים אלא כדי לראות איך לתקן מערכת. אני אציע לראש העיר שיביאו יושב ראש חיצוני שאינו חבר מועצה, שתפקידו רואה חשבון, אנחנו הרי לא מסתירים כלום".

חברת האופוזיציה קטי פיאסצקי, שסירבה לקחת על עצמה את התפקיד, הסבירה: "הוועדה לא מתכנסת כבר שנה משום שאף אחד מחברי האופוזיציה לא מוכן לקחת על עצמו את התפקיד שממנו התפטרה הגברת בם. אני עצמי לא מעוניינת בתפקיד החשוב משתי סיבות: ראשית, ניסיונה של הגברת בם מלמד כי הנהלת העיר לא מאפשרת לוועדה לעשות את עבודתה. שנית, הנהלת העיר, ובראשה ראש העיר, לא יודעת לקבל ביקורת. כל ביקורת גוררת אחריה ניסיונות הפחדה, לראיה תביעת ההשתקה שהוגשה נגדי. חברי האופוזיציה מגיעים לישיבות ולוועדות בהתנדבות ומתוך שליחות ציבורית, וצר לי שכתוצאה מעבודתם הם עלולים להיחשף לתביעות משפטיות כנגדם. הניסיון 'לאנוס' את המינוי על ידידי, חבר המועצה לאון בז'רנו, היה אירוע מביך וביזארי".

סגן ראש העיר יצחק דריקס סיכם את העניין מנקודת מבטו: "גם אם לאון היה נוכח בישיבה, הוא היה מסרב. כעת עלינו להעביר את הסוגיה בחזרה למשרד הפנים ולכתוב שהאופוזיציה מסרבת למנות יושב ראש. זה אחד התפקידים היותר דמוקרטים וחשובים במועצה מקומית. האופוזיציה מתנהלת בצורה שאני לא מצליח להבין. אני הייתי בעברי חבר ועדת ביקורת, גם אז הקואליציה היוותה רוב ולמרות כל זאת הוועדה התנהלה בצורה מדהימה, היא ביקרה את העירייה כנדרש. אם לאה בם לא הצליחה לבקר היא הייתה צריכה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שתוכל לבצע את עבודתה, ולא להתפטר".

פורסם על ידי