אלי יריב פנה לעליון: מבקש דיון נוסף בהרכב שופטים מורכב

בית משפט העליון | צילום: הרשות השופטת

בית משפט העליון | צילום: הרשות השופטת

חבר המועצה אלי יריב פנה אתמול [יום שלישי] לבית המשפט העליון נגד ראש עיריית בת-ים יוסי בכר ומשרד הפנים, בבקשה לקיים דיון נוסף בהרכב שופטים מורחב בפרשת הבחירות לעירייה בהן הפסיד לבכר בהפרש של 491 קולות. למקורביו אמר יריב כי הוא יודע שסיכויי עתירתו קלושים.

כזכור, לפני כשלושה שבועות קבעו שלושת שופטי בית המשפט העליון ניל הנדל, צבי זילברטל ואורי שהם, בפסק דין ארוך ומנומק (61 עמודים), כי תוצאות הבחירות יישארו בעינן – זאת במסגרת ערעורו של בכר על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שקיבל את עתירתו הקודמת של אלי יריב לביטול תוצאות הבחירות. השופט הנדל התייחס בפסק הדין לפרשות שונות שהעלה אלי יריב, וקבע כי אין בהן כדי לפסול את תוצאות הבחירות.

כעת, אחרי שהפסיד בעליון, מבקש יריב דיון נוסף בהרכב שופטים מורחב. בבקשתו פירט יריב באמצעות עורכי דינו – בעז בן צור, אלעד פלג, גיא רוה ואסנת גולדשמידט-שרייר, כי בהלכות שנפסקו בפסק דינו של בית המשפט העליון ישנם קשיים רבים.

לטענת יריב, "המסר העולה מפסק הדין הוא קשה ואף מסוכן: בית המשפט העליון, ברצותו להימנע מהתערבות בהליכים דמוקרטיים ולכבד את רצון הבוחר – הגם שהליך בחירות מוכתם ומזוהם אינו באמת מכבד את רצון הבוחר – נתן במובן מסוים 'יד חופשית' למתמודדים בבחירות, לעשות במהלך תקופת הבחירות ככל העולה על רוחם. מדובר במסר בעייתי".

עוד טוען אלי יריב בבקשה לדיון נוסף, כי ההלכות שנקבעו על ידי בית משפט העליון "אינן נותנות משקל ראוי לפגיעות האנושות בשלטון החוק, כתוצאה מהעבירות שהוכח שביצעו יוסי בכר ועושי דברו. פסק הדין נעדר אמירה צלולה וברורה בדבר חשיבות שלטון החוק, בשונה מהלכות קודמות בנושאים אלה שיצאו מבית המשפט העליון. משמעותו של פסק הוא כי ניתן למתמודדים בבחירות 'כרטיס פתוח' להפר את הדין, מבלי שתהא לכך כל נפקות לעניין לגיטימיות בחירתם. דומה כי בפסק הדין שלטון החוק נותר מבויש בקרן זווית. עקרונות יסוד של טוהר הבחירות, שוויון ועוד נותרו מיותמים ככלי אין חפץ בהם. עיון באלה מתבקש בדיון נוסף ומורחב".

 

פורסם על ידי