סוף לערעור הבחירות: העליון דחה את הבקשה לדיון נוסף

ראש העיר יוסי בכר | צילום: דוברות העירייה

ראש העיר יוסי בכר | צילום: דוברות העירייה

נשיאת ביהמ"ש העליון, השופטת מרים נאור, דחתה היום (שני) את בקשתו של חבר המועצה אלי יריב לקיים דיון נוסף בפסק הדין של בית המשפט העליון, שקבע כי אין להתערב בתוצאות הבחירות. בהחלטה שפרסמה השופטת נאור היא כתבה כי אין בבקשת העותר כל טענות חדשות שיש בהן כדי להצדיק דיון נוסף.

כזכור, באפריל 2016 החליט בית המשפט המחוזי לבטל את הבחירות בעיר, זאת לאחר עתירה שהוגשה על ידי יריב. בפברואר 2017 קיבל בית המשפט העליון את הערעור שהגיש ראש העיר יוסי בכר, וקבע כי אין עילה לביטול הבחירות בבת ים. שופטי העליון מתחו ביקורת על פסק הדין של המחוזי, וטענו כי יש בו תקדים שיכול להוביל לפסילתן של מערכות בחירות רבות ולהתערבות גסה בהחלטות הבוחר. לאור החלטה זו הגיש אלי יריב בקשה לבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בהרכב שופטים מורחב, אולם זו כאמור נדחתה היום  על ידי הנשיאה נאור.

בא כוחו של יוסי בכר, עו"ד עודד רביבו, מסר: "נקבע היום סופית שלא היה כל מקום לביטול הבחירות. הנשיאה נאור קבעה שאין מקום להתערב בפסק דינו של הרכב שופטי בית המשפט העליון".

בכר עצמו הוסיף ואמר: "אני שמח מאוד על ההחלטה שעושה סוף לפרשה הזאת. בית המשפט הוכיח פעם נוספת כי את הבחירות עושים בקלפי ולא בבתי משפט. אני מודה לתושבים על האמון שנתנו ונותנים בי לאורך כל הדרך".

אלי יריב לא מסר תגובה.

פורסם על ידי