הבשורה של דרעי: בת ים ותל אביב מתאחדות, אבל רק ב-2023

ראש העירייה בכר ושר הפנים דרעי | צילום אילן ספירא

ראש העירייה בכר ושר הפנים דרעי | צילום אילן ספירא

שר הפנים אריה דרעי שוקל לאמץ את המלצת הוועדה לאיחוד הערים בת ים ותל אביב, אך זה יקרה רק בשנת 2023. כך נודע אתמול (ראשון) מהודעה של השר דרעי לבג"ץ. לפני כשלוש שנים עתרה עיריית בת ים נגד שר הפנים ודרשה כי ימנה ועדת חקירה לחלוקת הכנסות בין עיריית בת ים, עיריית ראשון לציון, עיריית חולון ועיריית תל אביב. הוועדה שהוקמה המליצה על איחוד בת ים ותל אביב.

מהודעת שר הפנים עולה כי ההכנות לאיחוד שתי הערים יחלו כבר בתקופה הקרובה עם הקמת מנהלת ממשלתית שתעסוק בנושא. האיחוד צפוי לקרות בפועל רק בבחירות המקומיות בשנת 2023, אז צפויים תושבי תל אביב ותושבי בת ים לבחור ראש עיר אחד לעיר אחת מאוחדת. עד שנת 2023, בת ים תהיה תחת תכנית הבראה מיוחדת – צופה פני איחוד.

שר הפנים דרעי אמר אתמול כי "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לביצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים. במהלך האיחוד יידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות, לקראת איחוד. אנו נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".

 

בתגובה להודעת שר הפנים, מסרה עיריית תל אביב: "עמדת משרד הפנים, כפי שפורסמה, משמעותה שאיחוד הערים לא ייצא לדרך. עיריית תל אביב-יפו נתנה את הסכמתה לביצוע איחוד בצורה מהירה כדי שיושלם עד סוף שנת 2018 ולא עד סוף שנת 2023. קצבנו את לוחות הזמנים הנדרשים לקבלת החלטות עד פסח 2017 ולצערנו לאחר שהושגו כבר הסכמות, משרד האוצר משרד הפנים לא קיבל החלטה ונקט עמדה חסרת משמעות מעשית".

ועוד נמסר מעיריית תל אביב: "הייתה זו הזדמנות חד פעמית שבה התגייסה עיריית תל אביב-יפו באופן תקדימי לביצוע האיחוד באופן מהיר כדי לקיים בשנת 2018 בחירות לעיר מאוחדת. כל בר דעת מבין שדחיית האיחוד לשנת 2023 משמעה שהאיחוד בוטל ולא יתבצע. במדינת ישראל לדחות כך את המהלך זה כמו לחתום על קרח. אנו מצרים על כך ולא נוכל לקחת חלק בדבר".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה להודעתו של השר דרעי: "אנחנו דורשים פתרון מיידי לבעיית התקציב של בת ים, שנוצר כתוצאה מהסחבת בקבלת ההחלטות בממשלה. אנחנו דורשים משר האוצר משה כחלון פתרון מיידי כדי למנוע נזק לעיר ולתושביה, אשר נמצאים בתנופה פיתוח אדירה. כל מהלך ייעשה אך ורק בהסכמה ועל דעת רוב תושבי בת ים".

פורסם על ידי